برخی مدعیان دروغین از شیعه انگلیسی الگو گرفته‌اند

(بسم الله الرحمن الرحیم)

امیر میمنت‌‌آبادی صبح امروز در کمیسیون «آسیب‌شناسی چالش‌های پیش‌روی و نشانه‌شناسی در عصر ظهور حضرت حجت(عج) و راهبردهای مدیریت آن» که در سالن ابوذر غفاری مدرسه علمیه امام کاظم(ع)‌ برگزار شد، با اشاره به اینکه تدوین راهبردهای مدیریت آسیب‌ها و چالش‌های نشانه‌سازی‌های عصر ظهور از دغدغه‌های مهدویت است، اظهار کرد: زمینه‌سازی ظهور نیازمند رفع آسیب‌های این حوزه است و پرداختن به چالش‌ها نیز می‌تواند از گسترش انحرافات و مشکلات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه نشانه‌ها با رخدادهای کنونی جامعه شباهت‌های بسیاری دارد، اضافه کرد: مهدویت در دیدگاه فردی، ملی و بین‌المللی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بر اساس روایات ائمه اطهار(ع) هر فردی که امام زمان خود را نشاند، جاهل از دنیا می‌رود.

پژوهشگر حوزه مهدویت با تاکید بر ضرورت تحلیل صحیح از نشانه‌های ظهور و جلوگیری از تفسیرهای اشتباه در جامعه اسلامی احساس می‌شود، مطرح کرد: مدعیان دروغین که خود را وابسته به امام زمان(عج) می‌دانند مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند که یخشی از این مدعیان از شیعه انگلیسی الگو گرفته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه مهدویت تصریح کرد: نظرات کارشناسان برجسته مهدویت می‌تواند جامعه اسلامی را از آسیب‌ها و انحرافات عرصه مهدویت حفظ کند.

میمنت‌آبادی تحلیل روند بروز نشانه‌های ظهور و تفکیک نشانه‌های رسمی و غیر رسمی را از نیازهای حوزه مهدویت برشمرد و ادامه داد: تفسیر رخدادها می‌تواند در بررسی جایگاه کنونی نظام اسلامی و فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز ظهور موثر باشد.

وی با بیان اینکه بهاییت تنها فرقه دارای نماینده در سازمان ملل است، عنوان کرد: بررسی روش استخراج نشانه‌ها و ایجاد ارتباط میان نشانه و رخداد از عناصر اصلی تحلیل رخدادهاست و جامعه منتظر باید نسبت به روند رخدادها تحلیل‌های مناسب داشته باشد.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:31 اردیبهشت 1395 - 22:45

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد