نطق تاریخی استاد مطهری در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین + صوت

(بسم الله الرحمن الرحیم)

استاد شهید مرتضی مطهری در نطق تاریخی خود در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین در عاشورای سال 48 ش. طی سخنانی عنوان کرد:

امروز باید فرض کنیم که اگر پیغمبر اسلام(ص) زنده بود، درباره چه مسئله‌ای می‌اندیشید؟ من قسم می‌خورم که پیغمبر(ص) در قبر مقدسش امروز از یهود می‌لرزد.

این یک مسئله منطقی است، اگر کسی نگوید گناه کرده و من هم نگویم مرتکب گناه شده‌ام، هر خطیب و واعظی هم باید بگوید گذشته از جنبه اسلامی آن، فلسطین و قضیه آن که مربوط به دولتی از دولت‌های اسلامی می‌شود ، یک ملت است ملتی که بالاجبار از خانه بیرونشان کرده‌اند.

یهود مدعی است که دو ـ سه هزار سال پیش دو نفر از پیامبران ما یعنی حضرت داود و سلیمان یک مدت سلطنت موقت در این مکان داشتند و دیگر تمام شد! درحالیکه اگر تاریخ را بدانیم متوجه می‌شویم که هیچ زمان چه قبل و چه بعد از اسلام، سرزمین فلسطین به یهود تعلق نداشته است.

روزی که مسلمانان فلسطین را فتح کردند، این سرزمین در اختیار مسیحیان بود، نه یهودی‌ها! اتفاقا یکی از مفاد صلح بین مسلمانان و مسیحیان همین بود که یهود پا در این مکان نگذارد. حال یک مرتبه دیدیم که نام وطن یهودی این جا به خود گرفت!

یکی از قضایایی که کارنامه قرن ما را تاریک می‌کند، قرنی که به دروغ نام حقوق بشر، آزادی و دموکراسی به خود گرفته همین است که یهودی‌ها یک مرتبه به فکر افتادند بعد از زجری که از دول غیر مسلمان کشیدند، پراکندگی خود را از بین ببرند و وطنی برگزیدند و اولین گزینه‌ای که به فکرشان رسید هم فلسطین بود.

فلسطین پس از تقسیم غنایم بین کشورهای اروپایی به استعمار انگلستان در آمد و این کشور هم رسما کفیل فلسطین شد و وعده آن را به صهیونیست‌ها داد. بنابراین یهودی‌ که ده‌ها قرن در گوشه‌های دیگر دنیا زندگی می‌کرد و نژادهای متعددی هم پیدا کرده بودند، به این منطقه آمدند. اینها چون مردم خیانت پیشه‌ای بودند، از هر وسیله‌ای برای رسیدن به منافعشان استفاده می‌کردند. انگلستان وسیله مهاجرت آنها را فراهم کرد و عده‌ای از روشنفکرانشان هم کشته شدند و سپس یهود با اسلحه به جان مسلمانان بومی افتاد و آنها را از سرزمین خودشان آواره کرد.

در حدود دو تا سه میلیون نفر مسلمان در آن زمان از خانه و زندگی خود آواره شدند، اسرائیل دامنش خیلی بلندتر از محدوده کوچک فلسطین است و اگر مراقب نباشیم به کشور ما نیز کشیده می‌شود! مگر اینها ادعای مدینه و خیبر، عراق و سرزمین‌های مقدس ما را ندارند؟

ما در برابر این قضیه مسئولیت داریم. داستانی که دل حسین بن علی (ع) را امروز خون می‌کند همین است اگر ما می‌خواهیم به خودمان و عزاداری حسین (ع) ارزش دهیم، باید به مسئله فلسطین توجه کنیم. اگر حسین (ع) بود به ما می‌گفت که اگر می‌خواهید برای من عزاداری کنید شعار امروز باید فلسطین باشد شمر هزار سال پیش مرد. شمر و یزید امروز را باید شناخت.

امروز باید در و دیوار این شهر برای شعار فلسطین تکان بخورد. چیزهای دروغی در مغز ما کردند که این مسئله داخلی برای عرب و اسرائیل است درحالیکه اینطور نیست! ما چه جوابی در برابر اسلام و پیغمبر خدا(ص) داریم.

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:10 تیر 1395 - 23:23

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد