پنج نگرانی پیامبر اسلام نسبت به اوضاع آخرالزمان

(بسم الله الرحمن الرحیم)
استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر گرامی اسلام نسبت به آخر الزمان پنج نگرانی داشتند که از جمله این نگرانی‌ها خفیف شمرده شدن دین بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تفسیر آیه 63 سوره نور گفت: دعوت پیامبر گرامی اسلام با دعوت انسان‌های معمولی متفاوت است و مسلمانان باید دعوت پیامبر اسلام را لبیک بگویند.

وی با اشاره به اینکه باید دعوت‌های پیامبر گرامی اسلام اجابت شده و جدی گرفته شود، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام دارای ویژگی‌های متعددی است. یکی از این ویژگی‌ها این است که خداوند بعثت ایشان را منت برای انسان‌ها می‌داند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر رحمة للعالمین و اسوة الحسنه است، اضافه کرد: در برابر پیامبر با جایگاه بسیار رفیع و مقامات متعدد وظایف بسیاری داریم که یکی از این وظایف اطاعت است.

وی با بیان اینکه اطاعت پیامبر گرامی اسلام دارای دو قسم طریقی و موضوعی است، افزود: یکی از وظایف مردم اطاعت از اوامر شخصی پیامبر اسلام است.

رفیعی تصریح کرد: مخالفت با پیامبر، مخالفت با ائمه و مخالفت با دین منحصر به زمان حیات پیامبر و ائمه نیست و حضرت محمد(ص) نسبت به آینده نیز نگران بودند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام بیان کرد: ایشان فرمود نسبت به پنج مسئله در آخرالزمان نگران هستند و دامن زدن به این مسائل موجب به خطر افتادن دین می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از این مسائل بی توجهی به دین و خفیف شمردن دین و مسئله دیگر جابه‌جایی حکم است.

وی با اشاره به نگرانی پیامبر از قطع ارتباط با فامیل اظهار کرد: ایشان فرمودند که نگران هستم که قرآن به صورت غنا و خدای نکرده از طریق آلات موسیقی خوانده شود.

رفیعی بیان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های پیامبر اسلام این است در جامعه کسی مقدم شود در حالی که از نظر دین بالاتر از دیگران نیست.

وی افزود: اطاعت از پیامبر اکرم، خداوند و ائمه در همه امور و شئون باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم که خداوند متعال توفیق توجه به این مسائل را نصیب ما فرماید.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:13 تیر 1395 - 1:24

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد