ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های حضرت علی اکبر (ع) در صحرای کربلا

(بسم الله الرحمن الرحیم)

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: حضرت علی اکبر (ع) در روز عاشورا خطاب به دشمنان گفت به خانه خدا سوگند که ما سزاوارتر به پیامبر اکر‌م (ص) هستیم و حاضر هستیم بمیریم در حالی که زیر بار ذلت نمی‌رویم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: این فرزند دلاور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر اساس روایات مختلف فرزند بزرگ حضرت است که در کربلا به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات سن حضرت علی اکبر(ع) هنگام شهادت 25 ساله بوده است تصریح کرد: مادر این جوان رشید اسلام لیلا بوده است که پدر وی از شخصیت‌های بزرگ طائف نام برده می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت علی اکبر(ع) نسبت به پدر خود محبت و اطاعت کم نظیری داشت خاطرنشان کرد: این جوان رشید اسلام در روز عاشورا به پدر خود گفت هیچ ترسی نداریم از اینکه مرگ به سراغ ما بیاید در حالی که حق هستیم.

نظری منفرد با اشاره به اینکه رجزهایی که حضرت علی اکبر(ع) در روز عاشورا در مقابل دشمن خواند نشان از معرفت والای این جوان عاشورایی دارد اضافه کرد: این جوان رشید اسلام در روز عاشورا خطاب به دشمنان گفت به خانه خدا سوگند که ما سزاوارتر به پیامبراکرم(ص) هستیم و حاضر هستیم بمیریم در حالی که زیر بار ذلت نمی‌رویم.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) هنگامی که حضرت علی اکبر(ع) را به میدان جنگ فرستاد در سخنانی فرمود ما جوانی را فرستادیم که در اخلاق، هیبت، ظاهر و سخن گفتن همانند جدم رسول خدا(ص) است.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت علی اکبر از نسل اهل‌بیتی است که خداوند بدی‌ها را از آن خاندان دور کرده است خاطرنشان کرد: این جوان رشید و مومن شهید راه فضیلت است.

نظری منفرد با اشاره به اینکه حضرت علی اکبر (ع) انسانی شجاع، شایسته و ایثارگر بود تصریح کرد: جوانان جامعه ما امروز باید به این جوانی اقتدا کنند که در زمینه‌های پاکدامنی و اطاعت از امر ولایت الگوی تمام زمان و جوامع است.

وی با تاکید بر درس‌آموزی از سیره و منش حضرت علی‌اکبر(ع) در زمینه اطاعت از پروردگار گفت: بندگی خدای متعال به رضایت پروردگار بستگی دارد که این ویژگی در وجود حضرت علی‌اکبر(ع) ظهور داشت، بنابراین باید جوامع بشری برای موفقیت از آن درس بگیرند.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 خرداد 1392 - 7:39

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد