امام عسکری(ع) منشور شیعه را به ما هدیه دادند/ با خط‌کش خدا نماینده انتخاب کنیم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در جشن ولادت باسعادت امام حسن عسکری(ع) که در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد، با اشاره به وصیت امام یازدهم، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌دانستند بعد از خودشان امام کاظم(ع) در بین مردم حضور دارد و مردم هم می‌توانستند برای نیازها و خواسته‌های خود، به سوی امام کاظم(ع) بروند، ولی امام عسکری(ع) با سه چیز کمبود امام را برای مردم جبران کردند. 

وی گفت: سه نکته‌ای که حضرت امام عسکری(ع) در ورود به عصر غیبت رعایت کرده‌اند؛ نخست اینکه خودشان در وصیت، سنگ تمام گذاشتند، دوم اینکه برای مردم تبیین فرمودند که در عصر غیبت امام شما در پس پرده غیبت خواهد بود، اما واسطه‌های شما برای رسیدن به کلام امام شما وجود دارند که یا نائب خاص (چهار تن) یا نائب عام هستند که اولین نائب خاص حضرت یعنی عثمان بن سعید، وکیل امام عسکری(ع) هم بود. 

این کارشناس مسائل دینی، عنوان کرد: همچنین حضرت امام عسکری(ع) منشور شیعه را به صورت فردی، خانوادگی و به صورت اجتماعی به ما هدیه دادند و توفیق یک تشیع جمعی برای ما ایجاد شد. شیعه 1200 سال مستأجر، مظلوم و در حاشیه بود؛ هم علما و هم حوزه‌های شیعه در حاشیه بودند، اما به برکت نفس قدسی امام راحل، خون شهدا بیش از 230 هزار شهید انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، شیعه یک هویت جمعی هم پیدا کرده است. 

وی تصریح کرد: امروز عزت ما بسیار زیاد شده است، البته مشکلاتی در طی این 37 سال وجود داشته، گرفتاری، سوءمدیریت، سوءانتخاب در برخی واگذاری پست‌ها و... وجود دارد که همگی را می‌پذیریم، اما یک برکت جمهوری اسلامی را بیان می‌کنم که به برکت نفس امام و خون شهدا و نظام اسلامی که امام عسکری(ع) آرزوی آن را داشت، ده‌ها هزار طلبه از کشورهای مختلف دنیا به حوزه علمیه قم و جامعةالمصطفی(ص) آمده و درس خوانده‌اند و ده‌ها هزار نفر هم با هدایت حوزه‌های علمیه در کشور خودشان درس حوزه می‌خوانند. 

حجت‌السلام ماندگاری ادامه داد: یکی از افراد موفقی که در حوزه علمیه قم تحصیل کرده است، شیخ ابراهیم زکزاکی است که خداوند عافیت و‌آزادی کامل به ایشان بدهد؛ یکی از این افراد در نیجریه 10 میلیون نفر را تربیت کرده، آیا این به تمام مشکلات جمهوری اسلامی نمی‌ارزد؟ ما حاضر هستیم سختی بکشیم، گرسنگی بکشیم ولی گویند علی ولی‌الله در عالم زیاد شود و الحمدلله امروز هم زیاد شده است. 

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت همین نظام، این تشیع جمعی و این نظام ناب محمدی(ص) مشتری بسیاری برای اسلام در کشورهای آفریقا، آمریکا، هندوستان، چین و ... هستند. حتماً شنیده‌اید که یک روز دیوار کشیده بودند دور اتحادیه جماهیر شوروی که یک لا اله الا الله از دیوار رد نشود، اما اکنون مسئولان کشورهای آزادشده مخصوصاً بیایند از علمای ما از رهبر ما درخواست کنند که شما مُبلغ به کشورهای روسیه و هم‌پیمانان با روسیه بفرستید تا ما از گیر اسلام داعشی‌ها در امان بمانیم، چرا که اسلام شما خیلی عقلانی است. مردم همین یک خبر به تمام مشکلاتی که داریم تحمل می‌کنیم می‌ارزد).

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: کسانی که مردم را ناامید می‌کنند، اندکی هم انصاف داشته باشند. بخشی از مشکلات برای سوءمدیریت‌ها و سوءانتخاب‌ها است. اگر بخشی از مشکلات تقصیر مسئولان است، مسئولان را چه کسانی انتخاب می‌کند؟ مردم درست انتخاب کنید. گول حرف‌ها و وعده‌های توخالی را نخورید. با خط کش خدا انتخاب کنید، نه با خط کش شکم، شهوت و منفعت‌های دنیایی. 

وی گفت: اگر این اسلام در ریل خودش قرار گیرد، قرار است پرچمدار تمدن اسلامی در جهان شود که امروز با تمام مشکلاتش می‌شود؛ اما راحل فرموده بودند نظام مادی‌گرایی به زباله‌دان تاریخ می‌رود، رفت. امام فرموده بود صدام سرنگون می‌شود، شد. امام فرموده بود آل‌سعود به خفت و خواری می افتد، امروز همه شاهد آن هستیم. امام فرموده بود مسلمانان دنیا بیدار می شوند و نهضت بیداری اسلامی را مشاهده می‌کنیم، همچنین امام فرموده بود اسرائیل از بین می‌رود و امام امروز ما هم به ما فرموده است که تا 25 سال دیگر معلوم نیست اسرائیل سر کار باشد و این اتفاق خواهد افتاد. 

وی یادآور شد: ولی‌خدا به پشتیبانی خدا وعده می‌دهد؛ امام فرموده بود نظام سرمایه داری نابود می‌شود و اکنون صدای آن به گوش می‌رسد، صدای شکستن ستون‌های کاخ سفید به گوش می‌رسد، امام فرموده بود ان‌شاءالله این نظام به دست صاحبش می‌رسد. به خدا صدای آمدنش می‌آید. البته هیچ کس نمی‌تواند زمان تعیین کند، اما به خدا می‌آید و این هویت را امام عسکری(ع) پایه‌گذاری کردند. 

حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: امام عسکری(ع) فرمودند؛ وصیت می‌کنم شما باید به صورت شخصی، شیعه پیغمبر و آل پیغمبر بمانید. خانوادگی و اجتماعی نیز همینطور. تا زمانی که نظام تشکیل ندادیم، یک وظیفه داشتیم و اکنون که انقلاب تشکیل دادیم یک وظیفه دیگری داریم. 

وی به بیان یکی از ویژگی‌های فهم زمان امام عسکری(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام عسکری(ع) واسطه‌های فهم را برای ما بیان کرده‌اند. مردم! دنبال بدل‌ها نروید؛ شیطان می‌تواند برای ما بدل درست کند، همانطور که بدل قرآن را در جنگ صفین درست کرد، بدل امام زمان(عج) و امروز بدل آخوند و مرجع تقلید درست می‌کند، بنابراین سراغ هر عمامه‌ به سری نروید، سراغ فردی بروید که شما را به مهدی(عج) برساند، به خدا برساند. کسی که درد همه اسلام را دارد، نه فقط درد اطرافیان خود را. همچنین امام عسکری(ع) به ما سفارش کرده‌اند که برای فرج پسرم مهدی(عج) بسیار دعا کنید.



- لینک کوتاه این مطلب

» فارس نیوز
تاریخ انتشار:18 دی 1395 - 19:32

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد