نسخه رهبر انقلاب برای ازدواج آسان +نماهنگ

(بسم الله الرحمن الرحیم)

رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است. در اوایل انقلاب نیز همینطور بود، منتها متأسفانه فرهنگ تکاثر و تفاخر و سرمایه داری، یک خرده کار را مشکل کرد.

«ازدواج» سنتی الهی است که پیوسته مورد تأکید اهل‌بیت(ع) بوده است، اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که پیامبر اکرم(ص) درباره آن می‌فرمایند: «النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی»،  ازدواج، سنّت  من است و هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست. (جامع‌الأخبار، ص ۱۰۱)

در همین راستا، مقام معظم رهبری در تذکراتی جدی از والدین خواستند که در مراسم ازدواج جوانان سخت نگیرند، ایشان در این رابطه فرمودند: «به پدرها و مادرها تذکر می‌‏دهم؛ من خواهش و تقاضا می‌‏کنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سخت‏گیری می‏‌کنند؛ هیچ سخت‏گیری لازم نیست. بله، یک مشکلات طبیعی وجود دارد ـ مسأله مسکن، مسأله شغل و از این مسائل ـ اما «اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه»؛ خب، این قرآن است. ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، اما ان‏‌شاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش می‌‏دهد. ازدواج جوان‌ها را متوقف نکنند؛ من خواهش می‌‏کنم که پدرها و مادرها به این مسأله توجه کنند. (۹۴/۴/۲۰)

در ادامه می‌توانید نماهنگی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم آسان گرفتن امر ازدواج جوانان را مشاهده کنید:

 

 

 

- لینک کوتاه این مطلب

» تسنیم
تاریخ انتشار:9 فروردین 1396 - 16:13

نظر شما...
    • دختر مجرد ۴۰ ساله

      امروزه همه سوداگر و تجمل گرا شدند برای پدر و مادر ها صرف نمی کنه که از خواسته های خودشون بگذرند و به فکر آینده جونها باشند . مردم ماهواره ببین شدند مرتب تو ماهواره تبلیغ میشه که تو پدر و مادر هنوز جوونی باید جوونی کنی باید به فکر خودت و خوشی و آرزوهای خودت باشی چرا باید خودت رو فدای تربیت و آینده و پیشرفت بچه هات کنی . جالب اینه که وقتی پدر و مادرها از کار افتاده میشوند مدام می نالند که ما هیچی کم بچه هامون نگذاشتیم ولی اونا بی چشم رو بودند و ما رو رها کردند
      مادر خود ما بعد از فوت پدرمون تا تونست از مال و اموال موروثی فروخت و به جیب زد و برای اینکه ما دخترها حامی ای پیدا نکنیم تا بتونیم باقی مونده سهم الارثمون رو بگیریم هر خواستگاری رو با بازیهای مختلف دست بسر می کرد و حالا با کمال وقاحت به ما فحش می ده که چرا گورتون رو گم نمی کنید همه دخترهای فامیل ازدواج کردند آبرو برای من نگذاشتید
      حالا هی بنشینید بگید و بالوالدینه احسانا
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد