مایکل جونز: محمود کریمی هیپنوتیزمم کرد! +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یوجین مایکل جونز متفکر امریکایی در مورد مداحی حاج محمود کریمی گفت: «هیپنوتیزمم کرد. سنگین بود. حس کاتولیکی عجیب غریبی داشت. من رو یاد توبه‌ستانان اسپانیا انداخت»

 محسن ابوالحسنی دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا در یادداشت زیر از تحت تأثیر قرار گرفتن یک استاد دانشگاه و نویسنده آمریکایی بعد از تماشای یک ویدئوی مداحی حاج محمود کریمی خبر می دهد.

یوجین مایکل جونز، نویسنده و کارشناس رسانه و مهمان برنامه‌های کارشناس‌محور شبکه پرس تی‌وی؛ آمریکایی و متولد شهر فیلادلفیا، ٦٩ ساله؛ استاد دانشگاه نوتردام ایالت ایندیانا بود که به خاطر عقاید کاتولیک و ضدسکولارش یک سال پس از تدریس عملاً از دانشگاه اخراج شد.

مهم‌ترین آثار او حول و حوش مباحث مربوط به کلیسای کاتولیک می‌گردد. «انقلاب جنسی» یکی از موضوعاتی است که ایشان در آن علاوه بر مطالعات گسترده، کتاب هم منتشر کرده و نظراتش برای مخاطبان ایرانی می‌تواند جالب باشد.

من گاهی نظر مایکل را تست می‌کنم تا از نظر یک آدم غربی در مورد برخی مسائل آگاه شوم. دیروز این مداحی محمود کریمی (کنار علقمه محشر به پا شد، امید خیمه‌ها آخر فدا شد) را برایش فرستادم و گفتم بگو با دیدن این صحنه‌ها چه چیزی به نظرت می‌آید؟ گفتم اصلاً با کلماتی که می‌گویند کار نداشته باش و بگو فقط از نظر تصویری چه حسی پیدا میکنی.

جواب مایکل اینگونه بود:
«It was hypnotic. It was powerful. It was strangely Catholic. It reminded me of the penitentes in Spain»
«هیپنوتیزمم کرد. سنگین بود. حس کاتولیکی عجیب غریبی داشت. من رو یاد توبه‌ستانان اسپانیا انداخت»

دانلود

- لینک کوتاه این مطلب

» مشرق نیوز
تاریخ انتشار:5 مهر 1396 - 16:25

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد