کلیپ / استاد پناهیان - خطری که مبلغین دین را تهدید می‌کند!

(بسم الله الرحمن الرحیم)

استاد پناهیان - خطری که مبلغین دین را تهدید می‌کند!

متن:

«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»؛ یکی از مهم‌ترین مقوله‌های زیرمجموعۀ ترس، ترس از مردم است. ترس از آبرو است، ترس از ضایع شدن است. کسانی بودند که در راه خدا مجاهده کردند از جانشان نترسیدند، امّا از آبرویشان ترسیدند. یک ذرّه مبلّغ دین از مردم حساب ببرد. یک ذرّه از جمیعت حساب ببرد. یک ذرّه بترسد مردم بهش چی می‌گویند. نابود است دیگر. می‌گوید تو نگاه کن ببین حق چیه. حالا ممکن است اشتباه بکند، ممکن است چهار نفر هم بهش تذکّر بدهند اشتباهش را اصلاح بکند، بله همۀ اینها هست، ولی یک ذرّه از دیگران بخواهد بترسد. از دیگران درس می‌گیرد؟ درس بگیرد. از دیگران می خواهد یاد بگیرد؟ یاد بگیرد. ولی از کسی نباید حساب ببرد. به نظر من اگر یک طلبه‌ای در حوزه بود اهل ترسیدن از دیگران بود، باید بگویند بفرما شما بیرون، به درد این کار نمی‌خوری، کارهای دیگر برو انجام بده.

کسی می‌آید در فضای تبلیغ و رسانه از احدی غیر خدا نباید بترسد. باید ببیند حرف درست چیه، نیاز دارای اولویت چیه، حقیقت دین چیه، حقیقت نیاز جامعه چیه؟ به شیوه‌ای که بتواند فقط سوءتفاهم ایجاد نکند بیان بشود. البته آخرش هم خودت را تکه‌تکه بکنی سوءتفاهم ایجاد می‌شود نمی‌شود کاریش کرد. قرآن کریم برای خیلی‌ها سوءتفاهم ایجاد می‌کند، حالا ما که دیگر از پشۀ لاغری چه خیزد؟

یک ذرّه مبلغ دین از مردم حساب ببرد، یک ذرّه بترسد مردم بهش چی می‌گویند. نابود است دیگر. از دیگران درس می‌گیرد؟ درس بگیرد. از دیگران می‌خواهد یاد بگیرد؟ یاد بگیرد. ولی از کسی نباید حساب ببرد.

- لینک کوتاه این مطلب

» بیان معنوی
تاریخ انتشار:29 دی 1396 - 23:53

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد