گزارش جلسه اول سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع "شاخ شیطان" +تصاویر

(بسم الله الرحمن الرحیم)
استاد علی اکبر رائفی پور، در ابتدای جلسه به بررسی تاریخچه ریشه فکری وهابیت پرداخته و همچنین به طور ویژه پیرامون موضوع مهم وحدت صحبت به میان آوردند؛ وحدتی که از خواسته‌های اصلی خداوند در قرآن و اهل بیت است و آیات و روایات بسیاری در خصوص آن و نفی تفرقه ذکر شده است.


تمامی نکات عنوان شده در این جلسه با استناد به آیات و روایات مورد تایید تشیع و اهل سنت بوده ،و تمامی منابع بعد از ذکر هر روایت نام برده شدند تا شبهه ای ایجاد نشود.

طبق این اسناد و روایات میتوان ثابت کرد که منادی و پرچم دار وحدت بر روی کره زمین علی بن ابی طالب(ع)است؛ کسی که مبانی همه اعمال و رفتارش اسلام ناب محمدی بود و برای ایجاد وحدت در امت اسلامی هم به موقع شمشیر کشید و هم به وقتش سکوت کرد تا مبادا دین خدا دچار تزلزل و ضعف گردد، به طوری که حتی خلفای صدر اسلام نیز برای مشاوره‌های شرعی، نظامی، قضایی، مالی و ... به او مراجعه می‌کردند.


تجارب اولیا و علمای بزرگ اسلام ثابت کرده است که درباره وحدت باید این نکته را همیشه مد نظر داشت که وحدت در نتیجه احترام و محبت متقابل، بدون توهین و همچنین جمع آوری مدارک و احکام مشترک به وجود می‌آید چیزی که خلافش را به وضوح در شبکه‌های تفرقه انگیز به ظاهر سنی یا شیعی شاهد هستیم؛ شبکه هایی که ثابت کردند همگی سر در یک آبشخور مشترک دارند و سعی در برداشتن کوچکترین قدمی برای اسلام و امت اسلامی ندارند.


در جلسه آینده نیز به بررسی نظر علما و فقها درباره وحدت پرداخته خواهد شد.

 


إِنَّ الَّذینَ فَرَّقُوا دینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ فی‏ شَیْ‏ءٍ إِنَّما أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَفْعَلُونَ(159)
آنان که دین را پراکنده نمودند و ( در آن ) فرقه فرقه شدند ( چشم از آنها بپوش ) چنین کسان به کار تو نیایند ، ( و از دست آنها غمگین مباش که مجازات ) کار آنها با خداست و بعد از این به آنچه می‌کردند آگاهشان می‌گرداند.


  • مصاف

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:8 اسفند 1392 - 10:27

نظر شما...
    • ضحی

      وقتی به سایت مصاف سر می زنم احساس نشاظ معنوی می کنم. به امید ظهور حضرت بقیه الله
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد