2 شوک بزرگ برای صهیونیست‌ها تنها در 24 ساعت

عبدالباری عطوان با اشاره به اینکه رزمندگان مقاومت فلسطینی تنها طی 24 ساعت 2 شوک بزرگ به صهیونیست‌ها وارد کردند اظهار داشت، نسل جدید مقاومت پیروز قطعی جنگ با اشغالگران است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، در میان تحولات سریع در داخل فلسطین اشغالی و عملیات‌های پی درپی فلسطینیان علیه رژیم اشغالگر که آخرین آنها عملیات انفجاری در منطقه جنین بود و 7 نظامی صهیونیست را زخمی کرد، عصر روز گذشته نیز منابع از عملیات ضد صهیونیستی جدید در شمال رام‌الله خبر دادند. به گزارش رسانه‌های عبری، در این تیراندازی 4 صهیونیست کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند که حال مجروحان این عملیات نیز وخیم گزارش شده است.

بر  اساس این گزارش، عاملان عملیات مذکور به طور گسترده به سمت صهیونیست‌ها تیراندازی کرده و حداقل دو خشاب گلوله را به سمت صهیونیست‌ها خالی کرده‌اند. این عملیات بعد از آن انجام شد که نظامیان صهیونیست دوشنبه در یورش به اردوگاه جنین،  6 فلسطینی را شهید و بیش از 90 نفر را زخمی کردند.

پاسخ مقاومت به جنایت جنین بسیار سریع‌تر از تصور اشغالگران بود

در همین زمینه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در یادداشت جدید خود نوشت، پاسخ گردان‌های مقاومت به یورش نظامیان رژیم اشغالگر به جنین و نیز گرفتن انتقام  خون شهدای فلسطینی، عصر روز سه‌شنبه یعنی تنها بعد از 24 ساعت و بسیار سریعتر از آنچه که ژنرال‌های صهیونیست تصور می‌کردند انجام شد. در این عملیات یک گروه سه نفره به شهرک «عیلی» در نزدیکی نابلس حمله کردند که در جریان آن 4 شهرک‌نشین صهیونیست کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند که جراحات آنها بسیار جدی است.

عطوان افزود، یکی از عاملان این عملیات استشهادی از تفنگ ام-16 استفاده کرد و قبل از نائل شدن به درجه رفیع شهادت، به سمت ایستگاه پمپ بنزینی که شهرک‌نشینان در آن تردد می‌کردند رفته و شروع به تیراندازی کرد. بسیاری از گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که این سلاح در داخل کرانه باختری ساخته شده و از خارج قاچاق نشده یا از دلالان سلاح خریداری نشده است. استفاده از این نوع تفنگ‌ها توسط رزمندگان فلسطینی، پیشرفتی جدید و سریع محسوب می‌شود که بیانگر آغاز مرحله انتقالی جدید مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است که نتایج بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

هزینه سنگینی که باید صهیونیست‌ها مقابل مقاومت فلسطین بپردازند

 در ادامه این مقاله آمده است، از جمله نتایج این پیشرفت فلسطینیان آن است که صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین مجبورند برای اولین بار از زمان انتفاضه مسلحانه اول در سال 2000، هزینه مادی و انسانی و روانی زیادی در قبال فلسطینی‌ها بپردازند.  زمانی که می‌گوییم مرحله انتقالی مقاومت بسیار خطرناک است، منظورمان این است که این مرحله در چارچوب توسعه و تکمیل سایر عملیات‌های مقاومت مانند حمله با سلاح سرد به اشغالگران است. این به معنای افول «رژیم 5 ستاره اسرائیل» است که بعد از توافق‌های خائنانه «اسلو» و به لطف هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان، در حال تقویت خود بود.

2 شوک بزرگ برای صهیونیست‌ها تنها در 24 ساعت

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد، ما اکنون با دو تحول بزرگ و غافلگیرکننده مواجه هستیم که طی 24 ساعت گذشته خود را نشان داده و ممکن است تحولات دیگری خیلی زودتر از آنچه که ما انتظار داریم رخ دهد. این تحولات به شکل زیر هستند:

-ایجاد کمین‌های هوشمند برای تانک‌های رژیم اشغالگر و استفاده از بمب‌های کارگذاشته شده در مسیر تانک‌ها  و خودروهای زرهی این رژیم و منفجر کردن آنها از فاصله دور و با دقت بسیار بالا که دشمن را شوکه کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که در جریان انهدام خودروی زرهی این ارتش توسط جوانان فلسطینی، 7 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

اذعان صهیونیست‌ها به توانمندی پهپادی مقاومت
وحشت صهیونیست‌ها از « تونل‌های حزب‌الله»
هراس صهیونیست‌ها از تبدیل‌شدن کرانه باختری به غزه‌ای دیگر

-پاسخ سریع و فوری رزمندگان فلسطینی در حوالی نابلس به جنایت صهیونیست‌ها در جنین و گرفتن انتقام خون 6 شهید فلسطینی که در جریان تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به اردوگاه جنین به شهادت رسیده بودند.

عبدالباری عطوان تاکید کرد، ما اکنون در برابر یک جنگ واقعی قرار داریم که طرف اول آن مقاومتی است که از حق مشروع خود برای مبارزه با رژیم اشغالگر و ارتش آن استفاده می‌کند؛ ارتشی که چهارمین ارتش قوی دنیا محسوب می‌شود  و مسلح به انواع تجهیزات مدرن بوده و توسط دو موسسه نظامی و امنیتی بزرگ جهان حمایت می‌شود. با این وجود می‌بینیم که گروه‌های کوچک مقاومت (در کرانه باختری) بر این ارتش غلبه کرده‌اند و در نهایت این مقاومت مانند همتایان خود در ویتنام و غزه و الجزایر و افغانستان و لبنان و عراق پیروز می‌شود و این لیست ادامه دارد.

پایان امنیت و ثبات صهیونیست‌ها در فلسطین

بر اساس این مقاله، رژیم اشغالگر نمی‌تواند این شکست و هزینه سنگینی که باید بپردازد را تحمل کند و روی یک بشکه باروت زندگی کند؛ زیرا خساراتی که به این رژیم وارد می‌شود در کوتاه‌مدت و بلندمدت بسیار زیاد خواهد بود. آغاز فرار سریع سرمایه‌داران و شرکت‌های تکنولوژی و کاهش قیمت شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی)، افزایش آمار مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها و ... بیانگر این وضعیت وخیم رژیم اشغالگر است؛ چرا که این مقاومت فلسطینی‌ها بازتاب روشن ناامنی و فروپاشی ثبات رژیم صهیونیستی است.

در ادامه یادداشت عطوان آمده است، «بزالل اسموتریچ» وزیر افراطی نازی رژیم صهیونیستی و یکی از بارزترین عناصر کابینه راست‌افراطی بنیامین نتانیاهو خواستار انجام یک عملیات گسترده در شمال کرانه باختری برای نابودی مقاومت با یک ضربه و در سریع‌ترین زمان ممکن شده تا بتواند بازدارندگی نابودشده اسرائیل را در هفته‌ها و ماه‌های گذشته احیا کند. اما این وزیر فاشیست صهیونیست فراموش کرده که پیش از این طی دهه‌های گذشته رژیم اشغالگر انواع سلاح‌های کشنده خود به جز بمب‌های هسته‌ای را در اراضی اشغالی فلسطین به کار برده اما با این وجود نتوانسته مقاومتی را که نسل به نسل ادامه دارد از بین ببرد و نسل‌های جدید مقاومت قوی‌تر، باهوش‌تر و مصمم‌تر از نسل‌های قبلی هستند.

نسل جدید مقاومت پیروز قطعی جنگ با دشمن صهیونیستی است

عبدالباری عطوان نوشت، در شرایطی که تانک‌ها و بالگردها و جنگنده‌های اف 16 نتوانستند بر اردوگاه جنین مسلط شوند، آیا می‌توانند نابلس و جبل‌النار و شهرهای شمالی دیگر را در کرانه باختری کنترل کنند؟ اصلا اگر بر این شهرها مسلط شوند آیا جرات ماندن در آنجا را دارند؟ آیا این نظامیان صهیونیست نبودند که همراه با شهرک‌نشینان شبانه از نوار غزه فرار کردند؟ «اسحاق رابین» ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی که در اکثر جنگ‌های اسرائیل با اعراب شرکت داشت به این نتیجه قاطع رسیده که شکست مقاومت و به زانو درآوردن ملت فلسطین غیرممکن است.

در ادامه این مقاله آمده است، رژیم اشغالگر هراندازه هم زرادخانه خود را با سلاح و هواپیما و موشک و نیروی نظامی پرکند باز هم در جنگ با مقاومت پیروز نخواهد شد و نمی‌تواند بازدارندگی خود را احیا کند و برای شهرک‌نشینان امنیت به ارمغان بیاورد؛ مگر بعد از به رسمیت شناختن و پس دادن حقوق ملت فلسطین و پایان دادن به اشغالگری در سراسر اراضی فلسطین تاریخی. بگذارید اسموتریچ هرگونه که دلش می‌خواهد تهدید کند؛ همانطور که همه همتایان سابق وی تهدید می‌کردند که مقاومت را نابود خواهند کرد.

در پایان این گزارش تاکید شده است، همه شواهد حاکی از آن است که نسل جدید مقاومت پیروز خواهد شد؛ زیرا مقاومتی متفاوت‌تر و خلاق‌تر از نسل‌های قبلی خود بوده و اکنون سلاح و نیروها  و استقامتی طولانی در اختیار دارد و از رهبران فاسد تیم سازش و تسلیم (تشکیلات خودگردان فلسطین) دستور نمی‌گیرد. اگر اولین انتفاضه مسلحانه فلسطین 5 سال مقاومت کرد و سپس با دومین فریب رهبران تیم سازش و وعده‌های کاذب درباره صلح و دولت مستقل فلسطینی متوقف شد، بنابراین انتفاضه مسلحانه کنونی که گردان‌های جوان آن  از هرگونه مکر اسرائیلی و بین‌المللی و عربی بر حذر هستند، چگونه خواهد بود؟

کمین‌های جنین؛ پدیده‌ای نو در مقاومت فلسطین
ابعاد و اهمیت راهبردی عملیات «جنین»/ ابتکارهای مقاومت ارتش اسرائیل را زمین‌گیر کرد
تحلیل تحولات فلسطین|عملیات «جنین» بیانگر انتقال از عملیات فردی به عملیات جمعی در «کرانه باختری» است
الگوگیری جوانان فلسطینی از حزب‌الله؛ معادله جدیدی که «جنین» ترسیم کرد
تمسخر متجاوزان در خیابان‌های جنین

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:31 خرداد 1402 - 10:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد