دیلی صباح: رئیس جمهور مصر این تابستان به ترکیه سفر می‌کند

منابع و رسانه‌های ترکیه از دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور از همتای مصری خود برای سفر به ترکیه خبر دادند و گفت احتمالا در ماه های آتی وزیر خارجه این کشور به مصر سفر کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، روزنامه ترکیه‌ای دیلی صباح نوشت که رئیس جمهور مصر از سوی همتای ترک خود به سفر رسمی به ترکیه دعوت شده است و سیسی در جریان تماس تلفنی برای تبریک به اردوغان، از این پیشنهاد او استقبال کرده است.

صالح موتلو شَن، کاردار ترکیه در قاهره نیز خبر دعوت رسمی اردوغان از سیسی برای سفر به ترکیه را تأیید کرده است. گفته میشود این سفر احتمالا بعد از عید قربان انجام شود.

موتو شن به راشا تودی عربی نیز گفته است که هاکان فیدان، وزیر خارجه جدید ترکیه احتمالا طی سه ماه آتی، به مصر سفر می‌کند. او خاطر نشان کرد که فیدان، رئیس سابق سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در فرایند احیای روابط متشنج مصر و ترکیه نقش بسزایی داشته است.

روابط ترکیه و مصر از زمان کودتای ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه «محمد مرسی»، اولین رئیس جمهور منتخب مصر در سال 2013 قطع شد و این دو کشور دوره‌ای متشنج را پشت سر گذاشت و با مرگ مرسی در زندان که اردوغان او را شهید لقب داد، به اوج رسید.

نهایت بعد از سال‌ها، تحولات سیاسی و منطقه در حوزه شرق دریای مدیترانه و اوضاع بد اقتصادی روز افزون مصر، دو کشور را بر آن داشت که در روابط خود تجدید کنند و در جریان زلزله اخیر ترکیه و شمال سوریه، سامح الشکری، وزیر خارجه مصر به ترکیه سفر و از مناطق زلزله زده بازدید کرد.

دیدار سیاستمدار برجسته مصری با سیدحسن نصرالله/ تاکید بر لزوم حمایت جامع از آرمان فلسطین

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:27 خرداد 1402 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد