عراق|سفر فواد حسین به پاریس/ بغداد: بدهی گازی به ایران را تسویه کردیم

دستگیری سه تروریست در استان نینوا، استقبال آمریکا از سفر اخیر امیر قطر به بغداد، اظهارات مقامات وزارت برق عراق در خصوص بدهی‌های گازی به ایران و سفر وزیر خارجه عراق به پاریس از جمله خبرهای این کشور همسایه است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، سازمان اطلاعات عراق از دستگیری سه تروریست داعشی از جمله تروریستی خبر دادند که در آنچه پلیس اسلامی نینوا خوانده می‌شود، به ارتکاب اقدامات جنایتکارانه مشغول بود.

در سفر امیر قطر به عراق چه گذشت؟
ورود امیر قطر به بغداد

سفر وزیر خارجه عراق به پاریس

فواد حسین وزیرخارجه عراق با هدف بررسی گام‌های مربوط به برگزاری کنفرانس همکاری و شراکت بغداد در سومین دوره خود به پاریس سفر کرد.این کنفرانس قرار است سال جاری میلادی در بغداد برگزار شود.

استقبال آمریکا از سفر امیر قطر به بغداد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید از سفر امیر قطر به بغداد استقبال می‌کند. وی مدعی شد که ایالات متحده به طور کامل از حاکمیت و استقلال عراق حمایت می‌کند.

اظهارات وزیر نفت عربستان درباره عراق

عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان در سخنانی در بغداد گفت فقط لوله‌های نفت و خطوط انتقال برق و منافع تجاری ما را به هم مرتبط نمی‌کند، بلکه پیوندهای تاریخی و قوم و خویشی و تاریخی ما را به هم وصل می‌کند.

تماس تلفنی روسای پارلمان‌های عراق و ترکیه

 

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق تلفنی با نعمان کورتولموش همتای ترکیه‌ای خود گفتگو کرد که طی آن دو طرف بر اهمیت همکاری و  توسعه مستمر روابط و تلاش برای تقویت آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:27 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد