دیدار خرازی با نخست وزیر و وزیر خارجه عراق

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز با نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق دیدار و بر ضرورت گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری ، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی امروز سه شنبه 30 خرداد 1402 در ادامه دیدارهای خود در بغداد، با محمد السودانی، نخست وزیر و فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد.

در این دیدارها همکاری‌های راهبردی دو کشور به ویژه در سطح منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت گسترش این همکاری‌ها تاکید شد.

خرازی موفقیت دولت جدید عراق در برقراری ثبات و آرامش در آن کشور را شایسته قدردانی دانست و گفت جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و توسعه عراق را توسعه و پیشرفت خود می‌داند. ایران و عراق به عنوان دو کشور مستقل، غنی و مردم‌سالار نه تنها برای پیشرفت کشورهای خود، بلکه می‌توانند برای ثبات و توسعه در کل منطقه اثرگذار باشند. تجربیات دو کشور در این خصوص مکمل یکدیگر هستند.

نخست وزیر عراق در این دیدار از افزایش گفتگوهای راهبردی بین دو کشور استقبال کرد و آن را ضرورت دانست. وی از نقش ایران در مقابله با داعش و ثبات و آرامش فعلی عراق تشکر کرد و گفت عراق هنوز با چالش‌های زیادی مواجه است و ارتقای روابط دو کشور می‌تواند به عراق برای مقابله با این چالش‌ها کمک کند.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق نیز بر آمادگی کشورش برای کمک به کاهش تنش در منطقه و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای با حضور و مشارکت دو کشور تاکید کرد.

دیدار خرازی با رهبر جریان حکمت ملی عراق
دیدار خرازی با رئیس جمهور عراق

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 15:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد