مجلات غیراخلاقی بازی روی دکه ها چه می کنند؟!+عکس

(بسم الله الرحمن الرحیم)


یکی از معضلات بزرگ در بحث بازی های رایانه ای مجلات مرتبط می باشند که متاسفانه با پیروی از ارگان های مرتبط با بازی های رایانه ای به تنها چیزی که نمی پردازند، آسیب شناسی بازی های رایانه ای می باشد و این در حالی می باشد که بارها و بارها مشاهده شده که محتوای این مجلات، ضد فرهنگ دینی ما می باشد.


مجلات مختلفی که هم اکنون با مجوز ارشاد منتشر می شوند هر گونه مرز های اخلاقی و اعتقادی را زیر پا گذاشته و در DVD های همراه مجلات خود به انتشار تصاویر غیراخلاقی و فیلم های تبلیغاتی بازی های خارجی می پردازند .


از این پس قصد داریم به معرفی این نشریات متخلف بپردازیم تا شاید دستگاههای مربوطه درصدد اصلاح این موارد برآیند . در این نوشتار ماه نامه "××××" که هم اکنون ۷۴ شماره از آن و از سال ۱۳۸۲ به صورت رسمی و با مجوز وزارت ارشاد در سراسر ایران هر ماه به فروش می رسد را مورد بررسی قرار می دهیم.


به نوشته مرصد این مجله خود اقدام به تبلیغ بازی هایی می کند که به علل مختلف موفق به کسب مجوز در داخل کشور نشده اند و این خود باعث می شود که خوانندگان به این بازی ها ترغیب شوند و آنها را از کانال های غیر مجاز که خود معضل بزرگی هستند تهیه کنند.


به عنوان مثال در آخرین شماره از این مجله و در دیسک فشرده ای که به صورت ضمیمه به خریداران این مجله ارائه می شود تصاویری گنجانده شده که در ادامه گوشه ای از انها و البته با سانسور و فقط برای قضاوت خوانندگان منتشر می شود.









 نکته جالب توجه اینجاست که استفاده از تصاویر اینچنینی و محتوای مغایر با ارزش های ما تنها مربوط به این شماره و این ایام نمی باشد. چندی پیش سایت های خبری گزارشی منتشر کردند که طبق آن ، ×××× فقط در یکی از شماره های خود در ویژه نامه ای که تابستان ۸۹ چاپ کرد در صفحات متوالی به تبلیغ و پوشش خبری بیش از ۱۰ مورد از بازی هایی ضد اسلامی پرداخته بود :


"به عنوان مثال همین امروز به دکه روزنامه فروشی محل خود مراجعه کنید و ویژه نامه تابستان ۸۹ مجله "××××” را خریداری کنید. به این جملات در مجله خوب دقت کنید:




  • صفحه ۲۲ بازی Spec Ops the line: جنگ در عراق، جنگ در افغانستان و جنگ در ویتنام بارها در بازی های مختلف به تصویر کشیده شده است اما این بار شرکت ۲K شهر توریستی و جنگ ندیده دبی را به صحنه جنگ نظامیان و تروریست ها تبدیل کرده است.



  • صفحه ۲۳ بازی call of duty: black ops: نمایش در مکانی شبیه به جنگل های جنوب آسیا رخ می دهد.



  • صفحه ۲۸ بازی red faction: Armageddon: (همانطور که در این مقاله اشاره شد این بازی روش های تغییر حکومت را آموزش می دهد اما به نظر می رسد نسخه جدید این بازی با نام آرماگدون منتشر شده تا دقیقا منطبق بر اهداف غرب حرکت کند)



  • صفحه ۲۹ بازی homefront: ارتش کره‌ شمالی با پشتیبانی نیروهای بزرگ دنیا و ارتش فوق نیرومند به کشور امریکا حمله می کند.



  • صفحه ۳۲ بازی crysis 2: این بار نیویورک را بستر حوادث بازی قرار داده است، شهری که با هجوم بیگانگان تخلیه شده است.



  • صفحه ۳۴ بازی medal of honor: مأموریت های اصلی بازی شامل بمباران مخفیگاه های تروریست های افغان و…



  • صفحه ۴۷ بازی vanquish: طولی نمی کشد که روسیه با مطلع شدن از این موضوع ایستگاه فضایی مذکور را به تصرف خود در آورده و و برای سرکوب کردن امریکا شهر سان فرانسیسکو را با شلیک انرژی مرگبار از همین ایستگاه به کل نابود می کند.



  • صفحه ۵۰ بازی socom4: u.s navy seals: فرماندهی از ناتو… دمویی که در E3 به نمایش درآمد، با حمله گروهی یاغی به شهری در آسیای جنوب شرقی آغاز شد.



  • صفحه ۵۶ بازی H.A.W.X 2: بعد از اتفاقات بازی اول، گردان هوایی hawx به خاورمیانه اعزام می شود. جایی که به دلیل حضور چند تن از سران گروه های شورشی در نقاط استراتژیک این منطقه، خشونت شدیدی حکم فرما شده است.



  • صفحه ۵۷ بازی ghost recon: future soldier: داستان بازی در آینده‌ی نه چندان دور در مناطقی از اروپای شمالی، خاورمیانه و آسیا اتفاق می افتد.


این ها جملاتی است که در این نشریه می توانید آن ها را پیدا کنید. این نشریه به معرفی بازی هایی که طی سال آینده به بازار می آید، پرداخته است. نگاه کنید! ناتوی فرهنگی امریکا چه طور وارد کشور می شود. در اکثر بازی ها یا امریکا مورد ظلم واقع شده و یا برای مبارزه با تروریسم وارد خاورمیانه و آسیا می شود. "


البته این تنها نمونه هایی از همه مصادیق می باشد که در صورت نیاز می تواند نمونه های زیاد دیگری را به نمایش در آورد.


حال این سوال پیش می آید که چرا دستگاه های نظارتی بویژه وزارت ارشاد هیچ توجهی به این روند نمی کنند و نظیر این موارد پی در پی و در طول چندین سال در حال جریان می باشد اما هیچ کس نمی خواهد با آنها برخوردی نماید ؟!




  • منبع: پایگاه تحلیلی مرصد

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:27 اسفند 1390 - 4:13

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد