بالاترین تحریم اقتصادی تاریخ و دوای آن+فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به بالاترین تحریم اقتصادی تاریخ می‌گوید: در این ماجرا حتی آب را هم تحریم کردند اما آنچه سبب پیروزی آنها شد، نرفتن زیر بار «حرف زور» بود.

 

چندی است که هرکسی شیوه‌ای را برای مقابله با تحریم‌های ناحق مستکبران علیه ملت مقاوم ایران مطرح می‌کند؛ اما مسلم است مواردی که به عنوان عامل تحریم مطرح می‌شود از انرژی هسته‌ای و توان موشکی گرفته تا مسئله حقوق بشر، هر یک بهانه‌ای بیش برای فشار  آوردن به ملت بزرگ ایران نیست.

علت اصلی این فشارها بر جمهوری اسلامی، جلوگیری از تبدیل شدن تجربه حاکمیت دینی موفق ایران به الگویی برای بیداری سایر ملل مظلوم دنیاست؛ چرا که چنانچه این تجربه تبدیل به یک جریان شود که البته شده است؛ دیگر جایی برای زورگویی و چپاول چند حکومت معدود ظالم در دنیا نخواهد ماند.

سخنان حجت‌الاسلام قرائتی را درباره بالاترین تحریم تاریخ ببینید؛


دانلود

دلیلی قرآنی بر عاقبت نیک مقاومت در راه دین‌داری

اینک که این فشارها بر یک حکومت دینی که با آرای مردم استقرار یافته است وارد می‌شود به سراغ  قرآن کریم می‌رویم تا ببینیم در این مورد چه فرموده است؛

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ؛ در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏، سپس ایستادگى کردند، فرشتگان بر آنان فرود می‌‏آیند [و می‌گویند] هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید».

در تفسیر نور در رابطه با پیام‌های این آیه شریفه از سوره مبارکه «فصلت» آمده است:

1- آن چه ایمان را بارور می‌کند و به نتیجه می‌رساند، مقاومت است وگرنه چه بسیار مؤمنانى که بد عاقبت شدند؛ «قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا».

2- استقامت در کنار ایمان ارزش است وگرنه کفّار نیز بر باطل خود استقامت دارند؛ «قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا».

3- خالق بودن خدا را بسیارى قبول دارند ولى در تدبیر امور پاى دیگران را به میان می‌آورند؛ مهم آن است که انسان در ربوبیّت خداوند مقاومت کند یعنى هیچ قانون و برنامه‏‌اى را از غیر خدا نپذیرد؛ «ربّنا اللّه ثمّ استقاموا»

توضیح: «رَبّ» به معنای خالقی است که امور مخلوق خود را تدبیر می‌کند.

4- استقامتى ارزشمند است که طولانى باشد؛ «ثمّ استقاموا» (کلمه «ثمّ» براى زمان و فاصله‏‌هاى دور است)

5 - انسان در اثر ایمان و مقاومت، فرشتگان را به خود جلب می‌کند؛ «تتنزّل علیهم الملائکة».

6- فرشتگان بر غیر پیامبران نیز نازل می‌‏شوند؛ «تتنزّل علیهم الملائکة».

7- بر مؤمنان مقاوم فرشتگان نازل می‌شوند؛ «تتنزّل علیهم الملائکة» و بر گناهکاران، شیاطین؛ «هل انبّئکم على من تنزل الشیاطین تنزّل على کل افّاک اثیم».

8 - مقاومتِ در راه حقّ، هم خوف از آینده را برطرف می‌کند؛ «لا تخافوا» و هم حزن و اندوه نسبت به گذشته را؛ «لا تحزنوا».

9- بالاترین هدیه‏ آسمانى که فرشتگان براى مؤمنان مقاوم می‌آورند، آرامش روحى و روانى است؛ «لا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا».

  • فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:27 فروردین 1393 - 13:26

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد