حضرت زهرا (س) وسیله سنجش انسان‌ها در طول تاریخ

(بسم الله الرحمن الرحیم)

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: حضرت زهرا (س) وسیله سنجش انسان‌ها در طول تاریخ است و هر کس او را خشنود کند خدا را خشنود کرده است.

 

آیت‌الله محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضا انجمن خیرین مدرسه‌ساز و همچنین برخی از معاونین آموزش و پرورش قم ضمن خیر مقدم به اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز کسانی هستند که با وقت، فکر و مال خود در مسیر این کار سودمند و معنوی حرکت می‌کنند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: رضایت حضرت زهرا(س) رضایت خداست و غضب او غضب خداست و هر کس که حضرت زهرا(س) از او راضی باشد خدا از او راضی است و کسی که از او ناراضی باشد خدا از او ناراضی است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه پیامبر(ص) با این حدیث می‌خواست وسیله سنجشی در طول تاریخ قرار دهد بیان کرد: با توجه به این حدیث کسانی که در امر پرورش و آموزش هستند کار حضرت فاطمه(س) را ادامه می‌دهند و موجب خشنودی او می‌شوند.

وی تصریح کرد: با داشتن این میزان هر زمانی می‌توانیم کارهای خود را ارزیابی کرده و ببینیم که مورد خشنودی خدا هست یا خیر.

سعیدی عنوان کرد: در عالم دیگر ما حسرت خواهیم خورد که چرا بیشتر از اینکه می‌توانستیم به مردم خدمت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باب خیر همیشه برای مردم باز نیست گفت: اگر زمان بگذرد و دستمان از دنیا کوتاه باشد حسرت آن را خواهیم خورد و تا زمانی که فرصت هست و تا زمانی که توان داریم در مسیر خیر گام برداریم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه خداوند در هجرت حضرت معصومه (س) خیرات و برکات زیادی قرار داده بود بیان کرد: در این سفر اسراری نهاده شده بود که قم به جایگاهی برسد که در دنیا بی همتا است.

وی با بیان اینکه قم حرم اهل بیت(ع) است گفت: تمام کوچه‌های قم حرم است و شما در این کوچه‌ها مدرسه ساخته‌اید و موجب خیر و برکت این حرم شده‌اید.

سعیدی با اشاره به اینکه همه قم حرم است افزود: شما در هر جای قم کاری انجام دهید برای حرم کار کرده‌اید.

وی بیان کرد: خدمت به حرم اهل بیت (ع) و زندگی در این عصر بسیار ارزشمند است و باید قدر این توفیق الهی را بدانید.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 فروردین 1393 - 16:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد