آمریکایی‌ها پیشگام در مصرف مشروبات الکلی

(بسم الله الرحمن الرحیم)

گزارش‌ها نشان می‌دهد آمریکا در زمینه مصرف نوشیدنی‌های الکلی از فرانسه پیشی گرفته و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش های اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد، آمریکا برای نخستین بار موفق شده تا از رقیبش فرانسه پیشی گرفته و در مصرف مشروبات الکلی رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

بنا بر گزارش اخیر موسسه بین المللی مشروبات الکلی (OIV)، آمریکایی‌ها در سال 2013 نزدیک به سه میلیارد لیتر مشروبات الکلی خریداری کرده‌اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 0.5 درصد افزایش داشته است.

این در شرایطی است که کشور فرانسه که تا پیش از این رتبه نخست در مصرف مشروبات الکلی را به خود اختصاص داده بود، در سال گذشته دست کم 2 میلیون لیتر کمتر از آمریکا از نوشیدنی های الکلی استفاده کرده است.

براساس این گزارش، مصرف سرانه مشروبات الکلی نیز در آمریکا در سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است به طوری که در سال های 2002 تا 2011، مصرف سرانه این نوشیدنی ها در آمریکا 17 درصد رشد داشته و به حدود 10 لیتر در هر سال به ازای هر نفر رسیده است.

مصرف مشروبات الکلی رابطه مستقیمی با افزایش میزان خشونت و جرایم مرتبط با آن دارد. کمتر روزی است که شاهد بروز خشونت در یکی از شهرها و یا مناطق آمریکا نباشیم. چه بسیار حوادثی که به دلیل مبادرت عاملین آنها به مصرف مواد مخدر و همچنین مشروبات الکلی اتفاق می افتد.

با تمام این اوصاف، سران کشورهای غربی به علت درآمد زا بودن فروش مشروبات الکلی، آمار تصادفات و خشونت ها و همچنین عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی را نادیده گرفته و هر چند مصرف مشروبات الکلی منجر به سست شدن بنیاد خانواده ها و از دست رفتن هویت جوانان و نیز بروز وقایع ناگوار دیگری شود باز هم به تبلیغ آن ادامه می دهند.

در دهه‌های اخیر به دلیل هشدار پزشکان و آگاهی بیش از پیش مردم به مضرات مصرف الکل میزان مصرف مشروب در کشورهای توسعه یافته به شدت کاهش یافته و یا حداقل از سمت مشروبات الکلی سنگین به سمت مشروبات با الکل کمتر متمایل شده است.

اما در برخی از کشورها مخصوصا در شرق اروپا که اتفاقا در مصرف سیگار نیز رکورد دارند همچنان مشروبات الکلی به مقدار زیاد و با درصد بالای الکل مصرف می شود. که البته با آمار جدیدی که منتشر شده، آمریکا در این زمینه رکورد تازه ای را به ثبت رسانده است.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:24 اردیبهشت 1393 - 20:48

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد