پیشنهاد جدید آنکارا به دمشق

رسانه‌های ترکیه از پیشنهاد جدید آنکارا به دمشق برای توسعه روابط خبر می‌دهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، رسانه های ترکیه از پیشنهاد آنکارا به دمشق مبنی بر بازگشایی همزمان گذرگاههای ریلی و جاده ای بین ترکیه و سوریه که طی یک دهه گذشته بسته بوده خبر می دهند. 

بنابر گزارش نشریه "آیدینلیک"، بازگشایی بنادر اسکندرون و مرسین ترکیه به روی بنادر طرطوس و لاذقیه سوریه برای هر دو کشور مفید است. زیرا باعث رونق وضعیت اقتصادی سوریه شده؛ همچنین ترکیه از این طریق راحت تر به خاورمیانه متصل می شود.

طی ماههای گذشته موضوع بازسازی روابط ترکیه و سوریه در محافل سیاسی و رسانه ای ترکیه تبدیل به یک موضوع داغ شده به طوریکه بسیاری از صاحبنظران و سیاستمداران بر این باورند که آنکارا هر چه زودتر باید وارد عادی سازی روابط با دمشق شود و همانطور که روابط با امارات، عربستان و رژیم صهیونیستی به حالت عادی بازگشته در قبال سوریه نیز چنین سیاستی دنبال شود.

با این وجود، رئیس جمهور ترکیه، وزیر خارجه این کشور و نیز سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی چند مصاحبه اخیر خود اعلام کرده اند که روابط با دمشق فعلاً در سطح امنیتی دنبال می شود و برنامه ای در حال حاضر برای انتقال این روند به کانال سیاسی وجود ندارد.

از سوی دیگر، مقامات دمشق نیز برای عادی سازی روابط با آنکارا شروطی را تعیین کرده اند که خروج نیروهای اشغالگر ترکیه از شمال سوریه و نیز عدم حمایت از تروریستهای شمال سوریه در ادلب از جمله آنهاست.

نگاه مثبت سوریه به تغییرات در وزارت خارجه ترکیه

 

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:27 مهر 1401 - 9:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد