مناقشه بین مقامات دولتی و ایالتی اتریش در آستانه فصل سرما پناهندگان را چادرنشین کرد

مناقشات بین دولت اتریش با ایالات بر سر هزینه های مالی برای اسکان پناهجویان در آستانه فصل سرما شرایط دشواری را برای پناهندگان در اتریش ایجاد کرده و آنها را چادرنشین کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، "اس ار اف" سوئیس در گزارشی به اختلافات دولت اتریش با ایالات بر سر اسکان پناهجویان که منجر به چادرنشینی این قشر مظلوم در آستانه فصل زمستان شده است اشاره کرده و نوشت: توماس فوسنگر، ​​سخنگوی آژانس مراقبت فدرال اتریش، می گوید: چادرها تنها راه برای جلوگیری از خوابیدن مهاجران در خیابان هستند. وی در عین حال گفت: اما نصب چادر در آستانه شروع زمستان نباید شکل می گرفت. د لیل این امر تشدید اختلاف بین دولت اتریش و ایالت های فدرال است. ایالت های فدرال برای اسکان بسیاری از پناهندگان پول بیشتری می خواهند. تاکنون دولت فدرال تسلیم این خواست آن ها نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این روزهای سختی برای نهادهای پناهندگی در اتریش است. روزانه حدود 600 نفر توسط پلیس دستگیر می شوند. اگر این روند ادامه پیدا کند، بحران پناهندگانی مشابه سال 2015 در این کشور رخ خواهد داد.

بسیاری از این پناهندگان از هند، پاکستان، تونس و مراکش آمده اند. آن ها می توانند به صربستان پرواز و بدون ویزا سفر کنند. اما این پناهجویان شانس کمی برای پناهندگی در اروپا دارند. بسیاری از پناهجویان از این کشورها در زمانی به اروپا می آیند که سیستم در حال حاضر تحت فشار شدید ده ها هزار پناهجو از اوکراین است.

یکی از روستاهایی که چادرهای پناهندگان در آن احداث شده است در 50 کیلومتری شرق سالزبورگ اتریش است. در آنجا ده ها مهاجر در یک شهر کوچک چادری اسکان داده شده اند.

"فردیناند آیگنر"، شهردار این منطقه خشم خود را در این باره پنهان نمی کند و گفته است: ظرفیت این اردوگاه 160 تا 180نفر است. و اکنون تقریبا 280 نفر در این چادرها اقامت دارند. برخی از ساکنان روستای وی در اعتراض به این شرایط می خواهند 26 اکتبر، بزرگراه را مسدود کنند.

دولت اتریش همچنان چادرهای بیشتری را برای اسکان پناهندگان در مناطق مختلف احداث می کند.

کلاوس شورتنر، از مقامات اتریشی می گوید که دولت های ایالت های فدرال در این واقعیت که چادرها در حال برپایی هستند، مقصر هستند. به گفته وی این ایالات محل های اقامت بسیار کمی را برای پناهندگان فراهم می کردند و وزارت کشور با چادرها به دنبال راه های جبران این شرایط است. به گفته وی بخش‌هایی وجود دارد، که در اراده سیاسی شکست خورده اند.

واضح است که اکنون مقامات اتریش به دلیل اجرای مناقشات خود بر دوش مهاجران مورد انتقاد قرار می گیرند. با این حال، مهاجران از هند، پاکستان، تونس و مراکش نیز باید با این سوال روبرو شوند که چگونه عاقلانه است که قبل از شروع زمستان به اروپا فرار کنند و هیچ شانس واقعی برای پناهندگی برای آن ها وجود نداشته باشد.

اتحادیه اروپا روز به روز اقدامات سخت گیرانه تری را علیه پناهندگان در دستور کار قرار می دهد.

کشورهای اروپایی اخیرا نشستی را در برلین با حضور کشورهای بالکان غربی به منظور تشدید اقدامات برای مهار مهاجرت‌ها از مسیر بالکان برگزار کردند و به توافقاتی در این زمینه دست یافتند.

اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان غربی تصمیم گرفته‌اند تا اطلاعات بیشتری را در مورد سیاست پناهندگان تبادل کنند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده همچنین لازم است سیاست ویزای این کشورها با قوانین اتحادیه اروپا هماهنگ شود و مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به طور موثر ایمن شود.

بر اساس اطلاعات آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا فرانتکس، بیش از 106000 پناهنده از ابتدای سال جاری به طور غیرقانونی از طریق مسیر موسوم به بالکان وارد اتحادیه اروپا شده اند که 170 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این بالاترین سطح از سال 2016 است.

شکست اتحادیه اروپا در توافق برای تعیین سقف قیمت گاز روسیه
انتهای پیام/
 

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 مهر 1401 - 15:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد