آل سعود رویکرد سازشکارانه خود را علنی‌تر کرد

رئیس یک بانک رژیم صهیونیستی به شکل رسمی در کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان شرکت می‌کند.

- اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری یورو نیوز در گزارشی خبر داد، رئیس بانک لئومی اسرائیل در کنفرانس ابتکار آینده سرمایه گذاری در عربستان شرکت خواهد کرد.
پروژه نئوم؛ دروازه طلایی عربستان برای سازش با صهیونیست‌ها
محکومیت دو نظامی آلمانی به اتهام جذب مزدور برای عربستان
ناکامی عربستان در جذب سرمایه‌گذاران خارجی
برگزاری کنفرانس «داووس صحرا» در عربستان سعودی
نتانیاهو: عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام بر می‌دارد

این رسانه خبر داد: قرار است رئیس هیئت مدیره بانک اسرائیلی «لئومی» سخنران کنفرانس ابتکار آینده سرمایه گذاری عربستان باشد که روز پنج شنبه پیش رو در ریاض برگزار خواهد شد، امری که می‌تواند نشانه دیگری از تحول در علنی شدن سازش محمد بن سلمان با رژیم صهیونیستی باشد.

برگزار کنندگان این رویداد نیز در پاسخ به پرسش رویترز در این رابطه گفتند: رئیس هیئت مدیره بانک لئومی مهمان این نشست خواهد بود، در حالی که مسئولین این بانک اسرائیلی که یکی از دو بانک بزرگ رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود، حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشدند.

این بانکدار اسرائیلی قرار است در کنار مدیران مالی دیگری همچون مسئولین گروه مالی روچیلد در عربستان حضور پیدا کند.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی تایمز آو اسرائیل در خبری اعلام کرد، برای اولین بار یک ورزشکار اسرائیل در مسابقاتی که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

شاحار ساگیف اولین ورزشکار اسرائیلی است که در سایه نزدیکی قابل توجه محمد بن سلمان به رهبران رژیم صهیونیستی، در مسابقات سه گانه (دوچرخه سواری، شنا و دو) که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

گفتنی است با وجود آنکه ریاض همچنان مدعی عدم برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی است، اما اخبار و گزارش‌‌هایی درباره وجود این روابط در رسانه‌ها منتشر شده است که دیدار نتانیاهو و بن سلمان در نئوم عربستان یا حضور روزنامه نگاران اسرائیلی در شهرهای مختلف عربستان و حتی سفر آنها به مکه مکرمه، مواردی است که وجود رابطه گسترده اما پنهانی را به اثبات می‌رساند.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:4 آبان 1401 - 0:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد