ناتو استقرار تسلیحات هسته‌ای در سوئد و فنلاند را رد کرد

دبیرکل ناتو اعلام کرده که این پیمان نظامی در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر محل  استقرار تسلیحات هسته‌ای خود ندارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل  خبرگزاری ، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو روز شنبه اعلام کرد که ناتو هیچ برنامه‌ای برای تغییر محل استقرار تسلیحات هسته‌ای خود پس از پیوستن فنلاند و سوئد به این پیمان نظامی ندارد.

آن گونه که اسپوتنیک گزارش داده، استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو در سوئد و فنلاند پس از پیوستن این کشورها به ائتلاف وجود دارد یا خیر، گفته است: «ناتو هیچ برنامه‌ای برای تغییر مواضع و محل استقرار تسلیحات هسته‌ای خود ندارد.»

در 18 مه  امسال و سه ماه پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دو کشور فنلاند و سوئد درخواست عضویت خود در ناتو را ارائه کردند و سیاست بی‌طرفی خود را کنار گذاشتند. پروتکل‌های الحاق این کشورها به ناتو توسط همه اعضای ناتو به جز مجارستان و ترکیه تاکنون تصویب شده است.

در اواخر اکتبر، رسانه‌ها گزارش داده بودند که پیش نویس قانون فنلاند در مورد الحاق این کشور به ناتو، امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو را در خاک فنلاند فراهم می‌کند. «مایکل بیدن»، فرمانده عالی نیروهای مسلح سوئد نیز روز سه‌شنبه گذشته گفته بود که استکهلم باید اجازه استقرار سلاح‌های هسته‌ای یا پایگاه‌های ناتو در خاک سوئد را بررسی کند.

دبیرکل ناتو: خطر استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین بسیار کم است
دبیرکل ناتو : زمان استقبال از فنلاند و سوئد در ناتو فرا رسیده است
موافقت سوئد و فنلاند با استقرار تسلیحات اتمی در خاک کشورشان در صورت عضویت در ناتو
ناتو از ترکیه چه می‌خواهد؟

 

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:15 آبان 1401 - 8:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد