طالبان: فعالیت چهره‌های آزموده شده در خارج از افغانستان دردی را دوا نمی‌کند

سخنگوی دولت موقت طالبان پس از سفرش به ترکیه اظهارداشت فعالیت چهره‌های آزموده شده در خارج از افغانستان دردی را دوا نمی‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری ، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان با اشاره به سفرش به ترکیه گفت این سفر دریچه جدیدی از همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری ترکیه را در افغانستان خواهد گشود.

وی افزود: در این سفر علاوه بر موضوعات مختلف، مشکلات پناهجویان افغان مقیم ترکیه نیز با مقامات این کشور مطرح شد.

مجاهد گفت در مورد نقش رسانه‌های ترکیه در نشان دادن تصویر واقعی افغانستان کنونی به جهانیان با شماری از مسئولان رسانه‌های آن کشور گفتگو داشته است.

سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: هنگام اقامت در ترکیه با وزیر دارایی این کشور نیز درباره سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی و معادن افغانستان نیز گفتگو کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد نشست‌هایی با نمایندگان آمریکا در دوحه انجام شده است اما تا کنون تصمیم بزرگی میان دو کشور اتخاذ نشده است.

مجاهد درباره مدیریت آب‌های افغانستان نیز گفت ما در این خصوص با مسئولیت عمل می‌کنیم و به کسی اجازه نمی‌دهیم در این مسیر مانع ایجاد کند.

سخنگوی دولت موقت طالبان تاکید کرد فعالیت سیاسی از سوی چهره‌های آزموده شده در خارج از افغانستان هیچ دردی را دوا نمی‌کند و به نفع مردم افغانستان نیست.

واکنش طالبان به بایدن: افغانستان نیازی به همکاری آمریکا ندارد
طالبان: دولت موقت به زودی به کار خود پایان می‌دهد
طالبان: نشست مسکو بدون حضور ما ناقص است

انتهای پیام/.

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:15 آبان 1401 - 15:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد