دیدار وزیر خارجه بحرین و سفیر رژیم صهیونیستی

سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحکیم روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، «ایتان نائی» سفیر رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین دوشنبه با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بحرین، طی  این دیدار دو طرف  روابط و همکاری مشترک تل‌آویو و منامه را  بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین راهکارهای تحکیم روابط دوجانبه در سطوح مختلف  را مورد بررسی قرار دادند.

هفته گذشته  نیز وزیر امور خارجه بحرین و «الی کوهن»  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی  در خصوص هماهنگی مشترک بین دو طرف و اوضاع سیاسی منطقه گفت‌و گو کردند.

دو طرف طی این تماس  در خصوص « اهمیت ارتقای  همکاری‌ها در تمامی زمینه و همچنین اوضاع سیاسی منطقه و موضوعات مورد علاقه مشترک» گفت‌وگو کردند.

بحرین با وجود اینکه وزنه چندان سنگینی در مناسبات منطقه‌ای محسوب نمی‌گردد و اسرائیلی‌ها نیز به عنوان یک حاکمیت دست‌نشانده با آل خلیفه تعامل می‌کنند، اما این کشور تلاش کرده تا پا به پای امارات و دیگر سازشکاران برای همکاری با صهیونیست‌ها در سطوح مختلف گام بردارد.

رژیم بحرین حتی در هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی، از دیگر رژیم‌های سازشکار نیز پیشی گرفته‌اند. از زمان امضای توافق سازش میان منامه و تل‌آویو قراردادهای امنیتی متعددی میان دو طرف به امضا رسیده است.

گفت‌وگوی وزرای خارجه بحرین و رژیم صهیونیستی درباره منطقه
بحرین چگونه به مکانی ناآرام برای صهیونیست‌ها تبدیل شد؟

پیش از این اداره تجارت خارجی وزارت اقتصاد و صنایع اسرائیل اعلام کرده بود که از زمان امضای معاهده روابط رسمی میان بحرین و اسرائیل، مناسبات تجاری دو طرف در سال 2021 به حدود 7.5 میلیون دلار رسید. حجم صادرات اسرائیل به بحرین 4 میلیون دلار بوده و شامل الماس و سنگ‌های قیمتی و مواد شیمیایی و وسایل برقی می‌شده است.

در چهارم سپتامبر 2020 بود که رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط به توافق رسیدند؛ مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان منامه - تل آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند. یک نظرسنجی که حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم بحرین و امارات مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آل خلیفه به یهودی‌سازی منامه پایتخت این کشور روی آورده است.

بحرینی‌ها به حضور و مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی خود اعتراض دارند، در ر‌أس این مداخلات می‌توان به حضور رژیم صهیونیستی در صحنه سیاسی بحرین اشاره کرد. روابط و دوستی سردمداران بحرین با آل‌سعود زمینه‌ساز حضور رژیم صهیونیستی در بحرین است؛ اقدامی که به‌زعم کارشناسان خطری برای جهان اسلام و خیانت به آن است.

مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:20 دی 1401 - 9:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد