یونیسف: آینده بیش از 8 میلیون کودک یمنی در خطر است

نتیجه بیش از 8 سال تجاوز ائتلاف عربستان سعودی به یمن از دست رفتن آینده بیش از 8 میلیون کودک یمنی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز یکشنیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آینده بیش از 8 میلیون کودک یمنی به دلیل تداوم درگیری‌ها در این کشور که بیش از هشت سال طول کشیده ، در خطر است.

سازمان ملل متحد در این بیانیه آورده است که آموزش حق هر کودک یمنی است و جزو اولویت‌های یونیسف می‌باشد. بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، بیش از 2500 مدرسه در نتیجه این درگیری‌ها یا به صورت کامل یا جزئی تخریب شده است.

پیش از این 172سازمان و نهاد حقوق بشری بین المللی نگرانی خود را از فاجعه انسانی در یمن اعلام کردند و خواستار توقف این فاجعه انسانی و پایان دادن به محاصره این کشور شدند.

این سازمان‌ها با صدور بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را نسبت به وخیم تر شدن اوضاع انسانی در یمن اعلام کردند و گفتند: این فاجعه انسانی بیش از 20 میلیون شهروند یمنی را با قحطی و مرگ مواجه کرده و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تا کنون هزاران یمنی کشته شدند.

مقامات یمنی و سازمان‌های اثرگذار بین‌المللی طی ماه‌ها و سال های گذشته به وقوع بحران انسانی در این کشور فقیر تاکید کرده اند.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اخیرا اعلام کرد که تعداد تلفات غیرنظامیان تا امروز به 47 هزار و 81 نفر رسیده است که از این تعداد 15 هزار و 483 نفر شهید و 31 هزار و 598 مجروح شده‌اند و 25 درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

تداوم حملات توپخانه ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن
آمار سازمان حقوق بشر یمن از تعداد صیادانی که به دست سعودی‌ها کشته شده‌اند

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 بهمن 1401 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد