دیدار نماینده حماس با نخست وزیر یمن/ مقام یمنی: عادی سازی با رژیم اسرائیل "مردود" است

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نماینده حماس را به حضور پذیرفت و گفت که مسئله فلسطین در وجدان امت عربی و اسلامی ماندگار است و عادی سازی با رژیم اسرائیل در نزد همه آزادی خواهان مردود است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از المسیره، «عبدالعزیز صالح بن حبتور»، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در دیدار با « معاذ ابوشماله»، نماینده موقت حماس در یمن از نقش مبارزاتی جنبش حماس و سازمان‌های آزادی‌بخش دیگر فلسطین در برابر اشغالگران رژیم صهیونیست و پروژه‌های آن که امنیت منطقه و مردم را در نظر می‌گیرد، تمجید کرد.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در این دیدار بر موضع اصولی مردم یمن در دفاع از آرمان فلسطین و حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین تاکید کرد و  سلام و درود عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن و مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به رهبری جنبش حماس ابلاغ کرد.

بن حبتور  با بیان اینکه مردم یمن همواره در کنار فلسطین هستند، گفت: «مسئله فلسطین در وجدان امت عربی و اسلامی ماندگار است و عادی سازی با رژیم اسرائیل در نزد همه آزادی خواهان مردود است.»

ابوشمله نیز سلام و درود «اسماعیل هنیه»، رهبر جنبش حماس را به رهبری، دولت و مردم یمن ابلاغ کرد.  او از مواضع افتخارآمیز یمن در سطوح رسمی و مردمی در حمایت از آرمان فلسطین در مراحل مختلف درگیری با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و وقایع اخیر در کرانه باختری و قدس اشغالی که شامل عملیات قهرمانانه اخیر علیه رژیم صهیونیستی و سردرگمی این رژیم از عملیات‌های فوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روایت سفیر یمن از مذاکرات طرف سعودی با ایران/ توصیه تهران به مقامات عربستان چه بود؟

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:22 اسفند 1401 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد