وزیر خارجه اردن: شرارات ذات رژیم اشغالگر اسرائیل است

وزیر خارجه اردن اعلام کرد که شرارت اساس وذات رژیم اشغالگر اسرائیل است و کشورش برای توقف جنایت این رژیم علیه فلسطینیان تمام تلاش خود را خواهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ،«ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که  کشورش در کنار برادران فلسطینی بوده و خواهد بود و تلاش خواهد  کرد تا اقدامات رژیم اسرائیل که مردم فلسطینی را از حق آزادی، دولت و حاکمیت ملی و انجام آزادانه مناسک مذهبی مطابق با تمام قوانین بین المللی سلب می‌کند، متوقف کند.

 ایمن صفدی در ادامه تاکید کرد که اردن با بیان این که دستگاه دیپلماسی اردن از بزرگی خطر اقدامات، تجاوزات و هتک حرمت رژیم اسرائیل نه تنها در مورد مسجد الاقصی و قدس شریف بلکه در مورد تمام سرزمین‌های فلسطین، شهرک‌سازی، تخریب خانه‌های فلسطینیان، آواره شدن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان، از بین بردن امید برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه و اعلام قدس بعنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای سال 1967 آگاه  و مطلع است.

 وی در ادامه افزود: تا زمانی که قدس  آزاد نشود ، روند صلح محقق نخواهد شد. ذات و بنیاد رژیم اشغالگر اسرائیل شرارت است و تنها راه رسیدن به صلح، پایان دادن به این رژیم اشغالگر است.

 وزیر امور خارجه ازدن تصریح کرد:کشورش تمام توانایی خود را  برای حمایت از برادران فلسطینی به کار می‌گیرد.

گفت‌وگوی شاه اردن و هیئتی از آمریکا درباره منطقه

 

روز گذشته نیز وزارت خارجه سوریه مجددا حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی را محکوم و از سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایات اشغالگران و ادامه حمایت غرب از صهیونیست‌ها به شدت انتقاد کرد.

سوریه این تعدی‌های متوالی علیه ملت فلسطین را ناقض حقوق بین المللی وحقوق بشر دانست و از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت اخلاقی خود عمل کند و به رژیم صهیونیستی برای توقف این اقدامات و حملات که ماهیت آپارتایدی و تروریستی اشغالگران را نشان می‌دهد، فشار وارد کند.

این درحالی است که پیش از این نیز این درحالی است که روز گذشته، «حنفی الجبلی» رئیس پارلمان مصر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: آنچه نیرو‌های اسرائیلی در پنجم آوریل (16 فروردین) در مسجد الاقصی و اماکن مقدس انجام دادند، نقض آشکار آزادی عبادت است که تمام منشور‌های بین المللی آن را تأیید کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از آغاز ماه مبارک رمضان تجاوزات جنایتکارانه خود علیه فلسطینی‌ها را به ویژه در مسجد الاقصی و اطراف آن تشدید کرده است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:24 فروردین 1402 - 11:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد