بیستمین هفته تظاهرات در رژیم صهیونیستی برگزار شد

همچون 19 هفته گذشته، بیستمین هفته از اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو و برنامه‌ای کابینه‌ای این رژیم در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری ، رسانه‌های صهیونیست با انتشار تصاویر و فیلم‌‌هایی از شهرهای مختلف اعلام کردند، ده‌ها هزار نفر از اسرائیلی‌ها در اعتراض نسبت به برنامه‌های تضعیف سیستم قضائی دست به تظاهرات زدند.

همچون هفته‌های گذشته مرکز اصلی این تظاهرات شامگاه شنبه در خیابان کابالان در مرکز تل‌آویو قرار داشت.

در تظاهرات شامگاه شنبه، خبرنگاران شاهد برافراشته شدن پرچم فلسطین و تصاویری از شیرین ابوعاقله روزنامه نگار شهید فلسطینی بودند که این روزها اولین سالگرد این جنایت رژیم صهیونیستی را پشت سر می‌گذاریم.

همچنین پلاکاردهایی در توصیف نتانیاهو به عنوان دیکتاتور و فردی فاقد صلاحیت حضور در پست نخست وزیری نیز در دست تظاهر کنندگان دیده شد.

پایگاه خبری وای نت شمار معترضین این هفته را حدود 150 هزار نفر تخمین شد و خبر داد، 100 هزار نفر از آنها در مراسم مرکزی در خیابان کابالان تل‌آویو حضور دارند.

15 هزار نفر دیگر نیز در شهر حیفا گرد هم آمدند، این تظاهرات که به گزارش رسانه‌های عبری زبان در تقاطع "حوریو" در این شهر برگزار شد، حدود 15 هزار نفر تجمع و علیه سیاست‌های نتانیاهو شعار دادند، به گزاش وای نت، یکی از وزرای سابق در این تظاهرات خطاب به حاضران گفت خطر هنوز برطرف نشده است باید همچنان جنگید.

یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم در جمع معترضین در هزتزیلیا حاضر شد و اعلام کرد، هرگز نباید اجازه داده شود، ائتلاف حاکم قضات دادگاه را هم بنا به میل و خواست خود انتخاب کند.

او با اشاره تلویحی به بیهوده بودن نشست‌های برگزار شده در مقر رئیس رژیم صهیونیستی گفت، فرصت خوبی برای دستیابی به توافق جهت پیشبرد امور طی یکصد سال آینده فراهم است، اما این به آن معنی نیست که ما اجازه دهیم نتانیاهو از این جلسات برای وقت کشی‌های مورد نیاز خود سود ببرد.

یک سخنران در خیابان کابالان تل‌آویو هم با اشاره به این شرایط گفت: کابینه نتانیاهو به دنبال رویکرد تندرویانه است، کابینه تمامی هشدارهای ما را نادیده می‌گیرد اما ما برای مقابله با چنین امری ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 اردیبهشت 1402 - 22:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد