خشم مردم سوریه از تحرکات جبهه النصره در مناطق تحت اشغال

منابع سوری از خشم مردم از اقدامات تروریست‌های جبهه النصره و برگزاری تظاهرات گسترده علیه آنها در مناطق تحت اشغال این تروریست‌ها در شمال غرب سوریه خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، منابع سوری از تظاهرات گسترده ساکنان در شهر «اعزاز» در حومه استان حلب و نیز شهرهای «السجاره» و «بابکه» در حومه غربی و شهر «ترمانین» در حومه شمالی ادلب علیه جبهه النصره و سرکرده آن «الجولانی» خبر دادند.

تظاهرکنندگان، اقدامات جبهه النصره و سرکرده آن الجولانی را محکوم کردند و خواستار نابودی جبهه النصره شدند. تظاهرکنندگان تروریست‌های جبهه النصره را عامل رعب و وحشت دانستند.

منابع سوری از تبدیل شدن این تظاهرات به انتفاضه مردمی که زنان و مردان در آن حضور داشتند علیه جبهه النصره خبر دادند. در شهر «اعزاز» تظاهراتی از سوی زنان برگزار شد.

این اعتراضات گسترده در حالی انجام می‌شود که اخیرا جبهه النصره بدون هیچ اتهامی دست به بازداشت افراد در شمال غرب سوریه زده است.

روز چهارشنبه گذشته هم تظاهرکنندگان، عناصر مسلح سازمان موسوم به امنیت جبهه النصره را از شهر «اطمه» در حومه ادلب بیرون راندند. این عناصر قصد داشتند که تظاهرکنندگان را متفرق کنند که تظاهرکنندگان به آنها حمله کردند.

تدارک جبهه النصره برای حمله به مواضع ارتش سوریه با وعده پاداش به تروریست‌ها

این در حالی است که سرویس امنیتی جبهه النصره یکی ازبزرگان شهر حماه را در اردوگاه «البرکه» در حومه شمالی ادلب به اتهام شرکت در اعتراضات ضد جبهه النصره بازداشت کرد. عناصر جبهه النصره موفق به بازداشت سه نفر دیگر از این اردوگاه نشدند.

تحولات میدانی

از سوی دیگر یک منبع نظامی سوری به الوطن اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در حومه ادلب زیر آتش گرفتند و ضربات مهلکی به آنها وارد کردند.این منبع نظامی علت حملات ارتش را حملات تروریست‌های النصره به مواضع ارتش اعلام کرد.

در «تل تمر» در شمال غرب حسکه سوریه هم منابع سوری از حملات توپخانه ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به مواضع« قسد» خبر دادند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:21 خرداد 1402 - 9:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد