دیدار مشاور امیرعبداللهیان با رئیس جمهور سوریه/ تاکید بشار اسد بر هماهنگی و ترسیم راهبرد مشترک

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی به همراه هیئتی در دمشق با رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی بعد از دیدار با معاون وزیر خارجه سوریه امروز دوشنبه با بشار اسد، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد موضوع‌های مورد اهتمام طرفین و همچنین همکاری و رایزنی منطقه‌ای و بین المللی و دیدگاه‌های مشترک در سایه تحولات و تغییرات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار بر اهمیت هماهنگی در مرحله آتی به ویژه در رابطه با نشست‌های چهارجانبه (بین ایران، روسیه، ترکیه و سوریه) و روند گفت‌وگوهای آستانه و ترسیم راهبرد مشترکی که مبانی و اصول را تعیین کند و با دقت،  اهداف و سرفصل‌ها را توضیح دهد، تأکید کرد؛ اهدافی که به گفته وی، مذکرات آتی، چه در خصوص عقب نشینی ترکیه از اراضی سوریه باشد یا مربوط به مبارزه با تروریسم  یا هر موضوع دیگری، بر اساس این اهداف خواهد بود و چارچوب زمانی و مکانیزم این سرفصل ها را با همکاری طرف‌های روسی و ایرانی تعیین خواهد کرد.

کشور سوریه , جمهوری اسلامی ایران ,

خاجی نیز اظهار داشت: سفر رییس جمهور کشورمان به دمشق در زمان مناسبی صورت گرفت و  آثار آن  در سطح روابط دوجانبه و منطقه نیز آشکار است.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه، استمرار تحریم‌ها و تجاورات امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت بیگناه سوریه را محکوم کرد و در عین حال  از گشایش در روابط عربی و منطقه‌ای سوریه، استقبال نمود.

خاجی به نشست قریب الوقوع کارشناسان ارشد فرمت آستانه  همزمان با نشست چهار جانبه معاونین وزرای خارجه سوریه، ترکیه، روسیه و ایران در قزاقستان پرداخت و بر اهمیت این گفتگو ها  در شرایط جدید با هدف  حل و فصل‌ سیاسی اختلافات موجود و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، تاکید نمود.  

علی اصغر‌ خاجی در ادامه رایزنی های خویش در دمشق همچنین با آقای ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه نیز دیدار و گفتگو کرد.  

در این دیدار پیرامون تقویت زمینه‌های همکاری  دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بحث و گفتگو گردید.

در این دیدار  دو طرف بر لزوم  ادامه مشورت ها و  هماهنگی های  دو کشور در تمام زمینه ها،  تاکید نمودند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی به همراه هیئتی صبح امروز دوشنبه وارد دمشق شد و با ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کشور سوریه , جمهوری اسلامی ایران ,

تاکید ایران و سوریه بر اجرایی شدن توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور به دمشق

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:22 خرداد 1402 - 16:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد