سناریوی ترسناک برای جبهه داخلی اسرائیل در جنگ با گروه‌های مقاومت

یک رسانه صهیونیستی سناریویی ترسناک برای اشغالگران در صورت وقوع جنگ چندجبهه‌ای علیه آنها ترسیم کرد که صهیونیست‌ها تاکنون شاهد آن نبوده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، در میان افزایش نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال وقوع جنگ چندجبهه‌ای علیه این رژیم، وبسایت عبری والا در گزارشی اعلام کرد که در صورت وقوع جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل، جبهه داخلی این رژیم با سناریو ترسناکی روبه رو می‌شود. 

این رسانه عبری افزود، در همین زمینه فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل هفته گذشته مانوری را برگزار کرد که در آن آسیب گسترده به زیرساخت‌های آب و برق، فرار هزاران کارگر از بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی و نیز استفاده از فناوری هشدار اولیه جدید شبیه‌سازی شد. این مانور در واقع شبیه‌سازی سناریو جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل بود که طی آن نیروی هوایی آموزش می‌دید.

بر اساس این گزارش، در جنگ چندجبهه‌ای، موشک‌هایی از جانب عراق و سوریه و لبنان به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک می‌شود و بیشتر تلفات متوجه مناطق شمالی و حیفا خواهد بود و هم‌زمان با آن ناآرامی‌های خشونت‌آمیزی در سراسر اسرائیل (اراضی اشغالی) رخ خواهد داد. یر اساس این سناریو 100 شهرک‌نشین اسرائیلی در جبهه داخلی کشته و حدود هزار نفر زخمی می‌شوند.

نگرانی صهیونیست‌ها از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و گزینه‌های بد و بدتر برای اسرائیل
اختیارات جدید ارتش اسرائیل به نظامیان رژیم صهیونیستی در مرز مصر
افسر سابق صهیونیستی: جنگ با حزب‌الله روزانه 2 هزار موشک را روانه اسرائیل می‌کند

رسانه مذکور صهیونیستی ادامه داد، در سناریو جنگ چندجبهه‌ای، سازمان‌های اضطراری اسرائیل با بیش از هزار مرکز تخریب شده روبرو می‌شود که وضعیت 500 مرکز بسیار خراب خواهد بود. علاوه بر آن دو هزار اسرائیلی در مناطق باز آواره خواهند بود و همچنین خسارت بالایی به زیرساخت‌های برق و آب و پایگاه‌های ارتش اسرائیل و مراکز مسکونی آن وارد می‌شود.

این رسانه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد، حجم ویرانی‌هایی که اسرائیل در جنگ چندجبهه‌ای شاهد آن خواهد بود تاکنون تجربه نشده و ما با چالش‌های مختلفی همچون عدم استقرار نیروی انسانی در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و کارخانه‌ها و ... به دلیل ترس از حملات موشکی و تخریب این مراکز حیاتی روبرو خواهیم شد و همین امر به شدت به اقتصاد آسیب می‌زند.

در ادامه این گزارش آمده است، چنین سناریویی سبب بروز فجایعی چون قطع جریان برق می‌شود و ما دیدیم هفته گذشته زمانی که در نیمی از فلسطین اشغالی برق وجود نداشت چه اتفاقی افتاد. همچنین مسئولان در موسسه امنیتی و نظامی اسرائیل اعلام کردند که در صورت وقوع جنگ چندجبهه‌ای سامانه‌های پدافند هوایی ارتش به چالش کشیده می‌شود و این درحالی است که در روزهای اول جنگ روزانه سه هزار موشک از لبنان شلیک خواهد شد که رهگیری آنها بسیار دشوار است.

وبسایت عبری والا ادامه داد، فرماندهی جبهه داخلی همچنین مانوری برای تخلیه غیرنظامیان از 50 شهرک برگزار کرد و همچنین انتقال بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی و افراد دارای معلولیت نیز در این مانور شبیه‌سازی شد. اما نتیجه‌ای که می‌توان بعد از این مانورها حاصل کرد آن است که جبهه شمالی به شکل قابل توجهی استحکام خود را از دست داده است.

در همین زمینه یک مقام ارشد نظامی صهیونیست اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ چندجبهه‌ای، شهر حیفا، هدف مرکزی خواهد بود و در معرض آتش قرار می‌گیرد.

جنگ بزرگ منطقه‌ای یا «جنگ چندجبهه‌ای» سناریویی است که طی سال‌های گذشته محافل و کارشناسان صهیونیست به طور گسترده درباره آن صحبت می‌کنند و اغلب آنها اتفاق نظر دارند که این جنگ در صورت وقوع می‌تواند به موجودیت اسرائیل پایان دهد. به همین منظور نهادهای نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر با برگزاری مانورها و تنظیم استراتژی‌های جدید تلاش دارند در وهله نخست اساسا از آغاز چنین جنگی خودداری کنند؛ چرا که می‌دانند در صورت ورود همه دشمنان اسرائیل به یک جنگ فراگیر علیه این رژیم، اسرائیل عملا شانسی برای بقا نخواهد داشت.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد