بیانیه ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت سالروز تاسیس الحشد الشعبی

ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت سالروز تاسیس الحشد الشعبی عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ،ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت سالروز تاسیس « الحشد الشعبی» در عراق بیانیه‌ای صادر  کرد.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که نهمین سالروز تاسیس الحشد الشعبی را به مرم عزیز عراق  و آیت الله سید «علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق  که فتوای جهاد کفایی برای مقابله با  گروه تروریستی داعش را صادر کرد، تبریک می‌گوییم.

 در ادامه این بیانیه آمده است: فرزندان عراق حماسه جهادی بزرگی را در مقابله با  گروه تروریستی  داعش که  مورد حمایت شیطان بزرگ یعنی  آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد ، رقم زدند.ما  به مناسبت  این روز  فداکاری  فرماندهان محور مقاومت  و در راس آنها شهید سردار « قاسم سلیمانی» و « ابومهدی المهندس» که  تاثیر بسزایی در پیروزی الحشدالشعبی  حمایت از مردم عراق و ملت های منطقه در برابر  خطر هرج و مرج  و تروریسم داشتند،را گرامی می دانیم.

ائتلاف 14 فوریه بحرین در ادامه افزود که  تأسیس الحشدالشعبی عنوانی است که موید قدرت و اراده مردم در برابر جاه طلبی‌ها و تهدیدهای  عوامل خارجی است  و نشان می‌دهد که آن‌ها توانایی در برابر خنثی کردن توطئه‌ دشمنان دارند و می توانند حملات دشمنان را  شکست دهند.

 بر اساس این بیانیه،الحشد الشعبی بیانگر وجدان مردم عراق و اصالت آن‌ها در سربلندی و عزت است که با اتکا به فتوای آیت‌الله سیستانی و پایبندی به مواضع شجاعانه این مرجعیت در مقابله با تروریسم  تجلی یافت . همچنین حشد شعبی یکی از دلایل مهم اتحاد صفوف مقاومت بود  که موفق به  شکست گروه تروریستی داعش شد.

نهمین سالروز تاسیس حشد شعبی؛ فتوایی که کمر داعش را شکست
فالح الفیاض: حشد شعبی بیانگر اراده ملت عراق و ضامن آینده آنهاست

بر اساس بیانیه این ائتلاف بحرینی،گروه  داعش در عراق و سوریه تنها گروهک وحشی با هدف نشر افراط گرایی و تروریسم  نبود؛ بلکه  داعش ناشی از  یک  برنامه آمریکایی و صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در منطقه، ناتوان کردن مردم منطقه  و وادار کردن آنها به تسلیم  در برابر پروژه های امپریالیستی بود. این پروژه ها  هنوز  در منطقه وجود دارد و بر این اساس وجود  الحشد الشعبی  در عراق یک ضرورت مستمر ملی، مذهبی و منطقه ای است.

در ادامه این بیانیه آمده است که الحشد الشعبی از ابتدا دریافت که نماینده یک نیروی آزادیبخش ملی و اخلاقی است  و تعهداتی در قبال امنیت و ثبات عراق و مقابله با  دشمنان منطقه  دارد. از این رو رهبران الحشد الشعبی مواضع صریح خود را در قبال تخلفات و جنایات  دشمنان ثبت کردند و حمایت خود را از جنبش مردمی بحرین و مردم مظلوم منطقه اعلام کردند. آن‌ها همچنین  در حمایت از یمنی‌ها برای خنثی کردن اهداف  حملات سعودی-آمریکایی تردیدی نداشتند.

ائتلاف 14 فوریه بحرین در پایان تاکید کرد که بار دیگر تاسیس سالروز الحشد الشعبی را تبریک می گوییم و تاکید داریم که خطر رژیم صهیونیستی و آمریکایی برای عراق و منطقه همچنان وجود دارد.این امر مردم منطقه  را ترغیب می‌کنند که در برابر توطئه  دشمنان بایستند و بر مواضع خود ثابت قدم باشند و تجهیزات بیشتری را برای مهار خطرات  دشمنان و گروه تروریستی داعش آماده کنند.

این درحالی است که مردم عراق در سالروز تاسیس الحشد الشعبی در بسیاری از استان‌های این کشور مراسم گرامیداشتی برگزار  کردند  و جمع زیادی از مردم عراق در حالی که سوار بر خودر,های شخصی بودند با به اهتزاز در آوردن پرچم الحشد الشعبی این روز را گرامی داشتند.

سیزدهم ژوئن سالروز تاسیس الحشد الشعبی عراق است. آیت الله سید « علی سیستانی »  مرجعیت عالیقدر شیعیان با فتوای تاریخی خود در 13 ژوئن 2014، زمینه ساز سازمانی مردمی و نظامی با نام الحشد الشعبی عراق شد که داعش را به زانو درآورد.

9 سال پیش در چنین روزی بعد از سقوط شهر موصل به دست تروریست‌های داعش و اشغال بیش از یک سوم عراق توسط این گروهک، آیت الله سید علی سیستانی در عراق فتوای جهاد کفایی برای مقابله با داعش را صادر کرد و منجر به شکل‌گیری سازمان الحشد الشعبی شد که توانست با سایر نیروهای مسلح عراق، به تروریسم داعش در این کشور پایان دهد.

ماه ژوئن سال 2014 برای مردم عراق یادآور حوادث بسیار تلخی است زیرا در آن شهرهای عراق یکی پس از دیگری به دست خونخواران داعشی می‌افتاد. حمله تکفیری‌ها به شمال عراق با تهاجم به سامراء و اشغال چندین شهر در چهارم ژوئن 2014 آغاز و با تصرف موصل در دهم ژوئن و تکریت در 11 ژوئن ادامه یافت.

در واپسین ساعات نهم ژوئن 2014 و بامداد دهم ژوئن داعش در ادامه حرکت به شمال عراق، موصل را به اشغال خود درآورد.پس از سقوط شهر موصل در 10 ژوئن 2014 به دست داعش، بیش از 20 شهر دیگر عراق در کمتر از یک هفته در شمال و غرب کشور سقوط کرد که بارزترین آنها «البعاج»، «تلعفر»، «سنجار»، «القیاره»، «الحظر»، «ربیعه» و «الجزیره» بود.

پس از تشکیل الحشد الشعبی، «ابو مهدی المهندس» به عنوان جانشین فرمانده انتخاب شد و دائما در همه جبهه‌های نبرد  شرکت می‌کرد.

هدف این نیروها کمک به ارتش و نیروهای امنیتی عراق برای پاسداری از مکانهای مذهبی و نیز مقابله با حملات داعش است. الحشد الشعبی به نیرو‌های مردمی عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند و با هدف مبارزه علیه داعش سازمان دهی شدند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد