توافق سعودی ـ سوری برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری

ریاض و دمشق ازسرگیری روند همکاری اقتصادی و تجاری را همزمان با عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه، اعلام کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد، این توافق در جریان دیدار رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی با رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه که در حاشیه اجلاس عربی چینی در ریاض برگزار شد، به دست آمد.

به گزارش این رسانه سعودی: دو طرف بر اهمیت انجام سفرهای متقابل هیئت‌های تجاری و فراهم کردن ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری متقابل در اقتصادی عربستان و سوریه و نیز برگزاری نشست‌های اقتصادی جهت تسهیل همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه اتاق‌های بازگانی سوریه از تمایل فعالان اقتصادی سوری جهت ورود به بازار عربستان و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی آن تاکید کردند.

گفتنی است سوریه در نشست فعالان اقتصادی عربی ـ چینی که از روز یکشنبه گذشته در ریاض آغاز به کار کرده، شرکت دارد، این نشست با حضور 3 هزار نفر از فعالان اقتصادی بخش اقتصادی از جمله چند وزیر، مدیران شرکت‌ها و سرمایه گذاران با هدف بررسی همکاری‌های مشترک برگزار شده است.

سوریه از ژانویه گذشته ممنوعیت واردات از عربستان سعودی را لغو کرد و در اولین گام مجوز واردات 10 هزار تن شکر سفید از عربستان صادر شد.

انتهای پیام/*

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:23 خرداد 1402 - 21:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد