نشست معاونان وزرای خارجه روسیه، سوریه، ترکیه و ایران در آستانه برگزار می‌شود

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که نشست چهارجانبه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران درباره حل و فصل اوضاع سوریه در سطح معاونان وزرای خارجه هفته آینده در آستانه برگزار خواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری به نقل از خبرگزاری «تاس»، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و و کشورهای آفریقایی، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نشست معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران در تاریخ 21 ژوئن (چهارشنبه، 31 خرداد ماه) در آستانه برگزار می شود. 

وی گفت: «هیئت بزرگی از روسیه در حال اعزام به آستانه است. در تاریخ 21 ژوئن نشستی در سطح معاونان وزیران خارجه [فدراسیون روسیه، ایران، ترکیه، سوریه] برگزار خواهد شد.»

پیش از این در تاریخ 10 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) مسکو میزبان نشست چهارجانبه درباره حل و فصل اوضاع در روابط سوریه و ترکیه در سطح وزرای امور خارجه این کشورها بود. روابط بین آنکارا و دمشق از زمان آغاز درگیری‌های نظامی در جمهوری عربی سوریه در سال 2011 تشدید شده است. بطور همزمان موجی از پناهجویان سوری به خاک ترکیه سرازیر شده و روابط دیپلماتیک بین دو کشور نیز قطع گردید. 

بوگدانوف ابراز امیدواری کرد که ماموریت میانجیگری روسیه در نزدیک کردن سوریه و ترکیه به یک "موفقیت کلی" تبدیل شود.

ادامه نگرانی مسکو از روند اوضاع در سودان

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا همچنین اعلام کرد که وضعیت در کشور سودان همچنان دشوار است، درگیری‌ها ادامه دارد و مسکو با سفارت روسیه در تماس دائمی است. 

این دیپلمات گفت: «در سودان وضعیت همچنان ناامن و سخت است، سفارت ما در خارطوم به کار خود ادامه داده و ما دائماً هر روز با سفیر خود در تماس هستیم. <...> اما وضعیت واقعاً بسیار ناراحت کننده است. متاسفانه با وجود تلاش‌های برخی از شرکای ما، هنوز یک آتش بس جدی و توقف قابل اعتماد درگیری‌ها حاصل نشده است».

بوگدانوف تاکید کرد که طرف روسی طرفدار عدم مداخله در امور داخلی سودان است.

عربستان کنفرانس کمک به سودان برگزار می‌کند
اعزام مزدوران بیگانه به سودان / درخواست برای نظارت بر آتش بس
بیانیه عربستان و آمریکا در محکومیت از سرگیری خشونت‌ها در سودان

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:24 خرداد 1402 - 13:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد