واکنش حماس به جنایت جدید صهیونیست‌ها در نابلس

سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تخریب منزل اسیر فلسطینی در نابلس را محکوم کرد و گفت این جنایت رژیم صهیونیستی عزم ملت ما در مقابله با دشمن را کاهش نخواهد داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، نظامیان  رژیم اشغالگر صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه با خودروهای زرهی و ادوات جنگی به منزل اسیر «اسامه الطویل» به نابلس یورش بردند و آن را تخریب کردند.

به دنبال تخریب منزل این اسیر فلسطینی جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین  این جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 در همین راستا « حازم قاسم» سنخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که اقدامات تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی با تخریب منزل اسامه الطویل یکی از قهرمانان عملیات « شفی شمرون» عزم مقاومت را کاهش نخواهد داد.

 حازم قاسم تاکید کرد که رفتارهای اشغالگران  صهیونیست تنها انگیزه رزمندگان ملت فلسطین را افزایش داده و تاریخ ثبت خواهد کرد که این عملیات قدم برداشتن در راه ریشه کن نمودن دشمن از شفی شمرون و شهرک‌های نابلس بود تا در نهایت شهرک نشینان به طور کامل از اراضی فلسطینی پاکسازی شوند.

 وی در ادامه به مقاومت فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی که به نابلس یورش بردند، درود فرستاد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین  نیز تاکید کرد که سیاست تخریب  منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی بیهوده است و این امر  اراده مردم ما و مقاومت را که با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند، نمی‌شکند.

 از سوی دیگر هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی با صدور بیانیه ای  نیز سیاست تخریب منازل اسرای فلسطینی را محکوم کرد که آخرین آن تخریب منزل اسامه الطویل است.

این هیئت از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواست که فوراً مداخله کنند، سکوت خود را بشکنند و مسئولیت  خود را برای جلوگیری از جنایت تخریب خانه‌ها که با تمام کنوانسیون‌ها و هنجارهای بین‌المللی مغایرت دارد، برعهده بگیرند. همچنین از مردم  فلسطین خواست که دور خانواده  این اسیر جمع شوند و در کنار آن ها بایستند.

بر اساس این بیانیه، سیاست مجازات دسته جمعی اسرا و خانواده های آن‌ها که توسط رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود،عزم و استواری رزمندگان مقاومت و اسرا را در هم نخواهد شکست.

دستور  تخریب خانه اسیر اسامه الطویل در نابلس در ماه آوریل توسط رژیم صهیونیستی صادر شده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، اسامه طویل از اعضای گروه مقاومت « عرین الاسود» است که «ایدو باروچ» گروهبان ارتش این رژیم را به هلاکت رسانده بود.

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین  بامداد امروز پنجشنبه اعلام کرد که   پس از اعلام شهادت جوان به نام «خلیل یحیی العنیس» از اهالی اردوگاه العین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست 2جوان دیگر فلسطینی بر اثر اصابت گلوله  واقعی از ناحیه سر و پا مجروح و به بیمارستان النجاح نابلس  منتقل شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

«احمد جبرئیل» رئیس مرکز امداد هلال احمر نابلس اعلام کرد که یک جوان دیگر نیز بر اثر زیر گرفتن خودروی نیروهای اشغالگر مجروح شد و 170 نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

بر اساس گزارش هلال احمر فلسطین 63 فلسطینی زخمی شدند که از بین آنها دستکم چهار نفر به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست به شدت مجروح شدند.

نظامیان صهیونیستی به نابلس یورش بردند و منازل فلسطینیان را محاصره کردند.

روز گذشته نیز  وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست با یورش به منزل یک شهروند فلسطینی در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس، «فارس عبدالمنعم محمد حشاش»(19 ساله) را به شهادت رساندند.

112 عملیات مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی

از زمانی که «ایتامار بن گویر» سمت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را در دسامبر گذشته بر عهده گرفت تخریب منازل فلسطینیان تشدید شده است.

رژیم صهیونیستی به بهانه پاسخ به عملیات مقاومتی فلسطینیان اقدام به تخریب غیرقانونی منازل فلسطینیان کرده است.فلسطینی‌ها و گروه‌های حقوق بشری از جهان و دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته‌اند که رژیم صهیونیستی را از ارتکاب جنایات «پاکسازی قومی» و «مجازات دسته‌جمعی» در شهر قدس اشغالی منع کنند.

از سوی دیگر امروز صبح شهرک نشینان صهیونیستی تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند .

از زمان اشغال قدس در سال 1967، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

مرکز آمار و اطلاع‌رسانی فلسطین موسوم به «معطی» در گزارشی اعلام کرد که تعداد یورش شهرک نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی نسبت به سال قبل در مدت مشابه افزایش یافته است که طی سال جاری (22456) شهرک نشین به مسجد الاقصی هجوم برده‌اند .

روز گذشته «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین  حماس در مصاحبه با شبکه «الاقصی» اعلام کرد که جهان باید بداند که مسجد الاقصی خط قرمز است و تمام احتمالات مطرح می‌باشد. ما جنبش فتح را به یک راهبرد ملی یکپارچه فرا می‌خوانیم که تمام فرایندهای مقاومت سیاسی، مردمی و مسلحانه را شامل می‌شود».

یورش نظامیان صهیونیستی به کرانه باختری و قدس تشدید شده است و این درحالی است که مرکز اطلاع‌رسانی « معطی» اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه مه گذشته، 21 فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که شاخص‌ترین این شهدا، شهید شیخ خضر عدنان، اسیر 44 ساله فلسطینی بوده که پس از 87 روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت اداری خود، به شهادت رسید.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:25 خرداد 1402 - 17:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد