افزایش فروش تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی به کشورهای سازش‌کار

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از افزایش فروش تسلیحات نظامی به کشورهای سازش‌کار عربی خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی  فاش کرد که یک چهارم از صادرات نظامی خود را در سال 2022 به کشورهای سازش‌کار عربی فروخته است.

این وزارتخانه در گزارشی اعلام کرد: «صادرات نظامی اسرائیل در سال 2022 به 12.5 میلیارد دلار رسید که یک چهارم فروش این تجهیزات نیز به کشورهای عربی بوده که به تازگی با  اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرده‌اند».

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی افزود: از هر چهار معامله فروش، یک مورد مربوط  به سامانه پهپادی است و موشک‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی نیز 19 درصد کل صادرات نظامی را تشکیل داده‌اند.

بر اساس گزارش این وزارت‌خانه،صادرات نظامی این رژیم در 9  سال گذشته دو برابر افزایش داشته که در این میان فروش تجهیزات نظامی به کشورهای عربی سازشکار افزایش داشته است.

درآمدهای حاصل از فروش تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی به کشورهای سازش کار عربی در سال 2021 بالغ بر 853 میلیون دلار بوده که در سال 2022 این رقم به 2.96 درصد رسید .

بر اساس گزارش رویترز، دو کشور امارت  و مغرب  بیشتر از دیگر کشورها به سمت توسعه روابط نظامی با اسرائیل رفته‌اند.

اعتراف عفو بین‌الملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است
سناریوی ترسناک برای جبهه داخلی اسرائیل در جنگ با گروه‌های مقاومت
نگرانی صهیونیست‌ها از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و گزینه‌های بد و بدتر برای اسرائیل

 

روزنامه «وال استریت ژورنال»  فاش کرده بود که اسرائیل پس از عادی سازی روابط با کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین، چندین قرارداد امضا کرده است.

اخیرا یک رسانه صهیونیستی از تصمیم رژیم اسرائیل برای  تاسیس دو شعبه از کارخانه‌های اسلحه سازی خود در کشور عربی مغرب خبر داد.

رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» سپتامبر 2020 توافق عادی‌سازی روابط با دو کشور امارات و بحرین را امضا کرد. همچنین این رژیم تا پایان سال 2020 با دو کشور مغرب و سودان نیز توافق عادی‌سازی امضا کرد.

این توافقنامه‌ها محکومیت گسترده جهانی و رهبران و گروه‌های فلسطینی را در پی داشت و آن را خیانت دانستند.

یک نظرسنجی که حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که درصد زیادی از ملت بحرین و امارات مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:25 خرداد 1402 - 17:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد