بازداشت 141 کارمند دولتی در عربستان سعودی به دلیل فساد مالی

سازمان کنترل مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت 141مقام سعودی به دلیل فساد مالی خبر داد.

- اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان سعودی  ( نزاهه) از شروع نظارت پرونده‌های مالی و اداری در ماه ذی‌القعده خبر داد.

این سازمان سعودی اعلام کرد که در ماه ذی القعده 3319  دور نظارت و تحقیقات انجام شده که در میان آنها 141 کارمندان وزارت‌های کشور، دفاع، ، بهداشت ، دادگستری و امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و زکات، مالیات و گمرک به اتهام فساد مالی بازداشت شدند و تعدادی از آن‌ها به قید وثیقه آزاد شدند.

بر اساس گزارش این سازمان، این افراد به اتهام رشوه، پولشویی ، جعل و سوء استفاده از منصب و مقام بازداشت شدند.

سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان از شهروندان خواست هرگونه سوء ظن و شکّ و شبهه به فساد مالی یا اداری را از طریق وسایل متعدد ارتباطی اطلاع دهند.

ماه گذشته نیز سازمان کنترل مبارزه با فساد عربستان سعودی از بازداشت 84 متهم به فساد مالی و اداری در چندین وزارتخانه خبر داد.

این سازمان سعودی اعلام کرد که در ماه مه 2583 دور نظارت و تحقیقات از 211 مظنون انجام شده که در میان آنها کارمندان وزارت های کشور، دفاع، گارد ملی، بهداشت ، دادگستری و امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و زکات، مالیات و گمرک به اتهام فساد مالی بازداشت شدند.

سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان از شهروندان خواست هرگونه سوء ظن و شکّ و شبهه به فساد مالی یا اداری را از طریق وسایل متعدد ارتباطی اطلاع دهند.

عربستان سعودی به طور دوره‌ای پرونده‌های فساد مالی مربوط به مقامات، افسران، بازرگانان و کارمندان دولتی را اعلام می‌کند.

مقامات سعودی طی ماه‌های گذشته کمپین‌های بازرسی و نظارتی خود را تشدید کردند و صدها پرونده را به قوه قضائیه ارائه کردند که در آنها صدها نفر از مقامات نهادهای دولتی به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، سال 1396 دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از مسئولان فعلی و پیشین سعودی به دلیل فساد مالی  دستگیر شدند.

محمد بن سلمان اعلام کرد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 خرداد 1402 - 17:00

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد