واکنش منفعلانه اتحادیه اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در جنین

اتحادیه اروپا طبق روال همیشگی در واکنش به به جنایات رژیم صهیونیستی در جنین واکنش منفعلانه نشان داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ، پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اتخاذ موضعی منفعلانه در قبال جنایت‌های امروز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اتحادیه اروپا به شدت نسبت به تحولات اخیر در جنین نگران است، عملیات نظامی باید مطابق با قوانین بشردوستانه باشد.

وی در حساب توئیتر خود نوشت که اتحادیه اروپا همچنین از اسرائیل می‌خواهد که طرح‌های خود برای شهرک سازی‌های بیشتر را پیش نبرد زیرا این اقدامات غیرقانونی و مانع صلح است.

اتحادیه اروپا همچنین با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحولات امروز که 5 شهید و 91 زخمی از جانب فلسطینی‌ها بر جای گذاشت، اعلان کرد که این بلوک در راستای مخالفت شدید طولانی مدت با سیاست شهرک سازی اسرائیل، نگران طرح‌های تل‌آویو برای پیشبرد ساخت 4 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالی تا پایان ماه ژوئن است.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، شهرک‌سازی‌ها طبق قانون بین‌المللی غیرقانونی و مانعی برای صلح هستند و امکان راه حل دو دولتی را تهدید می‌کند. اتحادیه اروپا همچنین نگران تغییرات اتخاد شده از جانب دولت اسرائیل در روز 18 ژوئن است که اجازه شهرک سازی را می‌دهد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این اقدام‌های یکجانبه بر خلاف لزوم تامین آرامش و کاهش تنش‌ها بر روی زمین است. 

یورش امروز نظامیان رژیم اسرائیل به جنین منجر به شهادت 5 فلسطینی و زخمی شدن 91 فلسطینی دیگر شد و در جریان این یورش خودروی نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای مبارز فلسطین افتاد.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:29 خرداد 1402 - 18:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد