تجمع اعتراضی مردم بحرین در همبستگی با زندانیان سیاسی

مردم بحرین در همبستگی با زندانیان سیاسی در شهرهای این کشور به صورت روزانه تجمع می‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ،  تجمع اعتراضی مردم بحرین  با زندانیان سیاسی در تعدادی از شهرهای این کشور به صورت روزانه ادامه دارد.

مردم بحرین با وجود محدودیت مقامات آل خلیفه در شهرک « السنابس» برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی دست به  اعتراضاتی زدند.

همچنین معترضان در شهر «دمستان» به وضعیت نامناسب زندانیان در زندان‌های آل خلیفه اعتراض کردند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی در بحرین نیز بر  بر حق زندانیان برای به دست آوردن آزادی بدون قید و شرط  تاکید  کردند.

مرکز حقوق بشر بحرین   نیز  از بیش از 65 مورد نقض حقوق بشر توسط آل خلیفه علیه شهروندان در ماه مه 2023 خبر داد.

این مرکز در گزارشی یورش و بازداشت بحرینی‌ها و همچنین تعرض به زندانیان سیاسی را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که بارزترین این تخلفات، بازداشت شیخ «محمد صنقور»  خطیب جمعه مسجد امام صادق(ع) در شهر الدراز بود. وی طی سخنانی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تغییر برنامه‌های آموزشی را محکوم و خواستار افشای سرنوشت زندانیان سیاسی شد که وی  در 22 مه بازداشت و پس از سه روز آزاد شد.

انجمن حقوق بشر بحرین: تبعیض فرقه‌ای سیاست ثابت آل خلیفه است
عیسی قاسم: آل خلیفه سخنرانی علما در دفاع از ملت بحرین را ممنوع می‌کند
افزایش بازداشت جوانان بحرینی توسط آل خلیفه

مرکز حقوق بشر بحرین سلسله حملات علیه زندانیان سیاسی در زندان مرکزی «جو» را که خواستار تضمین حقوق خود، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و توقف انتقام‌جویی علیه آنها از جمله مجازات دسته جمعی هستند،مورد بررسی قرار داد.

این درحالی است که رسانه‌های مختلف اخیرا اعلام کردند که آل خلیفه به سلسله بازداشت‌های خودسرانه جوانان بحرینی در مناطق مختلف به دلایل سیاسی ادامه می‌دهد.

شبکه رصد و پی‌گیری یورش‌ها در بحرین اعلام کرد که نیروهای آل خلیفه اخیرا چندین جوان را  بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها درحالی صورت می‌گیرد که تعداد کمی از بازداشت شدگانی که در آستانه اتمام دوران محکومیت خود هستند، آزاد می‌شوند، زیرا باقیمانده مدت زمان حبس خود را به عنوان بخشی از به اصطلاح «مجازات جایگزین» در «زندان‌ها» سپری می‌کنند.

اخیراگروه کاری بازداشت‌های خودسرانه در سازمان ملل از بحرین خواست که «عبدالجلیل السنکیس» بازداشت شده بحرینی که 700 روز در اعتصاب غذا است را آزاد کند.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها آل خلیفه را به خاطر بازداشت مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

در دوره اخیر انتقادات سازمان‌های مدافع حقوق بشر از تعدادی از دولت‌های غربی به دلیل مواضع آنها در مورد دولت بحرین افزایش یافته است؛ به خصوص که بازداشت‌های خودسرانه در بحرین ادامه دارد.

بحرین در دهه گذشته حدود 15 هزار نفر را به دلیل عقاید سیاسی بازداشت کرده و به این ترتیب به اولین کشور عربی با بیشترین تعداد زندانی در سال‌های گذشته تبدیل شده است که حدود 4500 بازداشت شده سیاسی در شرایط بغرنجی به سر می‌برند.

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 12:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد