درگیری در جولان اشغالی سوریه/ اهالی منطقه جلوی نظامیان اشغالگر را سد کردند

اقدام نظامیان صهیونیست در یورش به منطقه زراعی اهالی جولان اشغالی سوریه برای نصب توربین بادی منجر به درگیری بین متجاوزان و اهالی این منطقه شد و در اثر آن ده‌ها نفر مصدوم شده‌اند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ، امروز سه شنبه تنش منجر به درگیری بین اهالی جولان اشغالی سوریه با نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل‌ ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

رسانه های سوریه از جمله خبرگزاری سانا و شبکه الإخباریه این کشور ساعتی پیش از درگیری در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر دادند که همچنان به گفته منابع محلی ادامه دارد.

بنا به این گزارش‌ها، نظامیان رژیم اسرائیل به معترضان سوری به نصب توربین بادی در اراضی آن، گاز اشک آور شلیک کرده و مانع از ورود آن‌ها به اراضی خودشان شده‌اند.

به دنبال این حادثه و اعتراض سوری‌ها در جولان اشغالی سوریه، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای بیشتری برای مقابله با این اهالی به منطقه اعزام کرده تا بتواند طرح نصب توربینهای بادی بزرگ در این منطقه را اجرا کند.

اهالی جولان اشغالی سوریه که عمدتا دَروزی هستند، ساکت ننشستند و علیه اشغالگران فراخوان دادند. هیئت دینی دروزی‌های جولان اشغالی سوریه در بیانیه‌ای از همه اهالی خواست خود را به منطقه درگیری رسانده و مانع از اجرای طرح اشغالگرانه صهیونیست‌ها در اراضی خود شوند.

این درگیری در منطقه الحفایر واقع در شرق روستای مسعده رخ داده است.

جولان اشغالی سوریه بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

پیشتر سوریه از طریق «حسام الدین آلا» نماینده دائم خود در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی در ژنو تیرماه گذشته از گسترش طرح ساخت توربین‌های بادی در جولان اشغالی سوریه به شدت انتقاد کرده بود.

او در آن موقع گفته بود که اقدام رژیم اسرائیل در افزایش تعداد این توربین‌ها و گسترش عملیات تصرف زمین برای راه‌اندازی این توربیت‌ها، نقض شدید حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی است.

اختصاصی| سیدهاشم صفی‌الدین ـ 1: در نبرد آینده وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شویم/ برای آزادسازی جولان تابع تصمیمات سوریه هستیم
تنش در جولان اشغالی؛ 3 راکت به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد
انتقاد قطر از اشغالگری صهیونیست‌ها در جولان اشغالی سوریه، لبنان و فلسطین

انتهای پیام/

- لینک کوتاه این مطلب

» تـسنــیــم نــیوز
تاریخ انتشار:30 خرداد 1402 - 14:59

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد