توهین به پیامبر(ص)، حمله به پیروانش در غزه؛ اصحاب بیانیه‌های طویل کجایید؟!

(بسم الله الرحمن الرحیم)

به واقع آنچه این روزها در افواه می‌چرخد و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود درست است: امت محمد(ص) هنوز در خواب عمیق به سر می‌برد و برای پیروزی برزیل دعا می‌کنند.


این روزها بسیاری از اینکه عراق محل جولان گروه‌های تکفیری شده و تلاش‌های غرب برای به جان هم انداختن شیعه و سنی در حال تحقق است نالان و نگرانند.

این روزها بسیاری مترصد این هستند که داعشی‌های تکفیری که «فریب‌خوردگان» هستند چه اقدام جدید و محیر العقولی انجام می‌دهند.

اما آنان که دم از وحدت امت اسلام می‌زنند و دستگاه‌های عریض و طویل دارند بهانه‌های متعدد این روزها برای وحدت را به فراموشی سپرده‌اند.

چند روز پیش چنین خبری منتشر شد: جمعی از فعالان ضداسلامی اروپا از جمله «لارس هگارد» کاریکاتوریست دانمارکی، اقدام به ساخت انیمیشنی موهن به ساحت پیامبر اکرم با نام «عایشه و محمد» کرده‌اند که همزمان با روز استقلال آمریکا در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به نمایش درآمد.

در این انیمیشن که در نهایت دروغگویی و با نیت سوء و با صحنه‌های مستهجن تهیه شده است، به طور مستقیم به حضرت محمد (ص) توهین شده و ازدواج او با عایشه زیر سؤال رفته است.

بسیاری فکر می‌کردند با انتشار این خبر موج جدیدی از وحدت امت اسلامی پس از مدت‌ها تنش شکل خواهد گرفت و عدو سبب خیر شده است.

اما اصحاب صدور بیانیه‌های طویل و قراء، دستگاه‌هایی که از چند روز مانده به روز قدس شروع به صدور بیانیه‌هایی می‌کنند که آماده‌ایم و ... دم برنیاوردند و توهین به پیامبر اکرم(ص) و ام‌المومنین عایشه را گویا ندیدند.

کمی نزدیک‌تر اما چند روزی است که غزه در آتش می‌سوزد و آنچنان وضعیت به وخامت نهاده است که همه جهانیان فریاد برآورده‌اند که باید به داد مسلمانان مظلوم و روزه‌دار غزه رسید.

این هم بهانه‌ای دیگر برای وحدت امت اسلامی و جمع شدن نخبگان امت بر امری واحد بود که باز اصحاب صدور بیانیه‌های طویل و قراء گویا آن را نمی‌بینند.

عیب از کجاست؟ باید این بی‌تفاوتی را در کجا دید؟ در دستگاه‌های عریض و طویل دیپلماسی وحدت، دیپلماسی رسمی، دیپلماسی فرهنگی که چابکی لازم را حتی برای به صحنه آوردن مسلمانان برای دفاع از پیامبرشان و دفاع از مسلمانان ندارند؟

یا در رسانه‌هایی که به هر بهانه‌ای جنجال‌های غربی برای نشان دادند جنگ بین شیعه و سنی را منعکس می‌کنند و به گفته رهبری تیتر روزنامه‌های آمریکایی را در روزنامه‌های داخلی می‌بینیم؟

یا در رسانه ملی که همه هم و غم خود را برای جام جهانی قرار داده و بیشترین هزینه‌های خبری و فنی خود را به جام جهانی معطوف کرده است؟

چه اینکه به واقع آنچه این روزها در افواه می‌چرخد و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود درست است:

سخت ترین رمضانی که بر مسلمانان می‌گذرد

نه فانوس‌های قاهره روشن است

ونه بلندگوهای مسجد دمشق اذان می‌گویند

بازارهای بغداد بسته شده

شهر قدس هنوز در اسارت بسر می‌برد

غزه بمباران می‌شود

امت محمد(ص) هنوز در خواب عمیق به سر می‌برد و برای پیروزی برزیل دعا می‌کنند.


  • سجاد اسلامیان
  • فارس

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:18 تیر 1393 - 22:44

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد