تلاش برخی از مسیحیان برای تجدید نظر در انجیل

(بسم الله الرحمن الرحیم)
تعدادی از نو اندیشان مسیحیت با تاکید بر نقاط ابهام آمیز انجیل، بر ضرورت پالایش آن از اینگونه مطالب تاکید دارند.

تلاش برخی از مسیحیان برای تجدید نظر در انجیل

 

به نقل از «ان آر اس»، یکی از مباحثی که سالها بین محققین مسیحیت رائج بوده است، مساله پذیرش کلیت انجیل و دفاع مطلق از آن و یا نگاه انتقادی به آن بوده است.

 

بسیاری از وابستگان به کلیسا و رهبران مذهبی بشدت مدافع هر آنچه در انجیل آمده هستند و هر گونه تلاش برای زیر سوال بردن مطالب آن را رد می کنند. آنها درمقابل برخی از به ظاهر تناقضات انجیل نیز سکوت می کنند و آنها را حمل بر محتوای غنی آن می دانند. در مقابل عده ای از محقیقن نیز با این نگاه مخالف هستند و مدعی اند که حتی در صورتی که معتقد به اصالت انجیل باشیم، مطالب متعددی در انجیل وجود دارد که قابل بررسی است و نمی توان به صرف اینکه این مطالب در انجیل آمده است، حکم به صحت آنها نمود.

 

"جاناتان مریت" یکی از کسانی است که معتقد است باید از تمام انجیل دفاع شود. او معتقد است مسیحیت بر اعتماد بنا شده است و اگر ما برخی مطالب انجیل را زیر سوال بریم، اعتماد فرد ایمان دار به این آیین از بین می رود. او در پاسخ به شبهاتی که برخی از مطالب انجیل را غیر قابل دفاع و مقابل عقل عنوان می کند می گوید: ما نباید در این مورد اشتباه قضاوت کنیم. آنچه در انجیل آمده شاید با عقل ما سازگار نباشد اما مطمئنا صحیح است.

 

در مقابل، تعدادی از نو اندیشان مسیحیت با تاکید بر نقاط ابهام آمیز انجیل، بر ضرورت پالایش آن از اینگونه مطالب تاکید دارند و به دنبال سازماندهی نهضتی برای بررسی دقیق این کتاب مقدس هستند.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:8 مهر 1393 - 22:53

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد