دفاع سردبیر شارلی ابدو از اهانت‌ به پیامبر اسلام(ص) تحت لوای «آزادی عقیده»

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سردبیر نشریه فرانسوی هتاک «شارلی ابدو» در ادعایی بی‌اساس و نابجا انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص) را «دفاع از آزادی عقیده» قلمداد کرد.


سردبیر نشریه فرانسوی هتاک «شارلی ابدو» در ادعایی بی‌اساس و نابجا انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر را «دفاع از آزادی عقیده» قلمداد کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «ژرار بیار» سردبیر نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو» که تاکنون چندین بار اقدام به انتشار تصاویر و کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص) کرده، در ادعایی بی‌اساس و غیرقابل قبول، اقدام این نشریه را «دفاع از آزادی عقیده» (!) قلمداد کرد.

وی که اواخر هفته گذشته نیز در خصوص اقدامات اخیر این نشریه هتاک، مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی NBC انجام داده بود، در ادعایی بی‌اساس با اشاره به مصاحبه خود اعلام کرد: «شارلی ابدو می‌خواهد با انتشار این تصاویر از آزادی عقیده حمایت کند و قصد ما تنها دفاع از آزادی مذهبی نیست.»

بر اساس این گزارش، شبکه NBC پس از مصاحبه هفته گذشته خود با سردبیر شارلی ابدو و دفاع بیجای این سردبیر از انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص)، اظهارات وی در خصوص دفاع از «آزادی عقیده» را دفاع «آزادی مذهبی» ترجمه کرده بود که اندکی بعد آن را اصلاح کرد و با قرار دادن مطلبی در سایت خود از اشتباه در ترجمه خبر داد.

دفاع سردبیر نشریه هتاک فرانسوی از اهانت‌ به پیامبر اسلام تحت لوای «آزادی عقیده» در حالی صورت می‌گیرد که آزادی بیان برای مسلمانان در فرانسه ممنوع و آزادی برای توهین‌کنندگان به ارزش‌های اسلامی در این کشور آزاد است.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:30 دی 1393 - 19:19

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد