مجری شبکه کلمه: تخلف از دستورات ولی امر باعث هرج و مرج است +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
اما این دوگانگی در عملکرد شبکه کلمه دیده می شود که تبعیت از مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین را گناه و معصیت می دانند، اما در مورد ولی امر های دیگر و مفتی های عربستان و دیگر کشورهای اسلامی و حتی معاویه و یزید، اطاعت و تبعیت را واجب می دانند.

مجری شبکه کلمه: تخلف از دستورات ولی امر باعث هرج و مرج است +فیلم

 

یکی از ارکان اعتقادی اکثریت اهل سنت، اعتقاد به جایگاه سلطان و حاکم است. این مطلب در میان اهل سنت آنقدر مهم است که جناب "بخاری" در کتاب «صحیح» خود بابی را به وظیفه مردم نسبت به حاکم، اختصاص داده است.

 

دلیل اهمیت این موضوع این است که خلفای سه گانه یعنی، جناب ابوبکر، جناب عمر و جناب عثمان هرکدام با یک روش به خلافت رسیدند. ابوبکر، البته بنا به نقل اهل سنت، با بیعت مردم انتخاب شد. عمر هم به نص و وصیت ابابکر و عثمان هم با شورای شش نفری انتخاب شد.

 

ما فرض می کنیم که خلیفه اول با انتخاب مردم خلیفه شد و اهل سنت هم بر همین مبنا انتخاب خلیفه را حق مردم می دانند. حال باید سؤال کرد که پس رأی مردم در انتخاب خلیفه دوم و سوم و معاویه و یزید و باقی خلفا چه شد؟ مگر ملاک رأی مردم نبود؟ 

 

از همین جهت است که بزرگان و متکلمین عامه چاره ای ندیدند الا اینکه قانون دیگری را تصویب کنند و آن هم اینکه «هرکس به هر طریقی حاکم و رئیس بخشی و یا همه مسلمین شد، تبعیت از او واجب است».

از همین جهت است که "آل شیخ" مفتی عربستان سعودی، قیام امام حسین (علیه السلام) را هم خروج حضرت علیه یزید و فعل حرام قلمداد کرد!

 

ما در اینجا نمی خواهیم به استدلال علیه این قول و عقیده بپردازیم که البته هزاران استدلال محکم در رد آن وجود دارد.

اما این دوگانگی و تناقض در شبکه وهابی "کلمه" دیده می‎شود که بنا به مبانی فوق الذکر، در مورد مفتی‌های عربستان و دیگر کشورهای اسلامی -و حتی معاویه و یزید- اطاعت و تبعیت را واجب می‎خوانند؛ اما تبعیت ایرانیان از رهبر خود به عنوان ولی امر را گناه و معصیت می‎دانند!

- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:7 بهمن 1393 - 3:12

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد