بغض شبکه وهابی "کلمه" نسبت به امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) +فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)
در نسخه اصلی ویدئوی منتشر شده از خود داعش، در توجیه آتش زدن خلبان اردنی، جمله‌ای از «ابن تیمیه» آورده شده است که جواز مثله کردن (قطعه قطعه کردن) با هدف تبلیغ اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام را صادر کرده است و در این ویدئو هیچ اشاره ای به آتش زدن "عبدالله بن سبا" به دست امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نشده است.


کارشناس شبکه وهابی "کلمه" به دروغ ادعا کرد که تروریست های"داعش" برای سوزاندن خلبان اردنی، به سوزانده شدن "عبدالله بن سبأ" توسط حضرت أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) استناد کرده‎اند.


دانلود

در اینجا چند نکته برای روشن شدن موضوع لازم به ذکر است:

 

1- در نسخه اصلی ویدئوی منتشر شده از خود داعش، در توجیه آتش زدن خلبان اردنی، جمله‌ای از «ابن تیمیه» آورده شده است که جواز مثله کردن (قطعه قطعه کردن) با هدف تبلیغ اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام را صادر کرده است و در این ویدئو هیچ اشاره ای به آتش زدن "عبدالله بن سبا" به دست امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نشده است. نه تنها در این فیلم، بلکه داعش در هیچ تریبون دیگری در فضای مجازی و یا شبکه‏‎های ماهواره‎ای، اعمال أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) را مستمسک جنایات خود قرار نداده است.

 

پس ادعای شبکه وهابی "کلمه" در محمل قرار دادن عمل أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) برای آتش زدن انسان‎ها، ادعایی کاذب و نشانه عداوت و بغض آن‎ها نسبت به حضرت امام علی (سلام الله علیه) است. در حقیقت بغض نسبت به أمیرالمؤمنین (علیه السلام) در گلوی دست اندرکاران این شبکه گیر کرده بود که از این فرصت استفاده کرده و آن را ابراز کردند.

این کار، شبیه همان کاری است که نشریه موهن فرانسوی و سایر رسانه‎های معاند با اسلام انجام می‎دهند تا رفتار داعش را به گردن اسلام و قرآن و پیغمبر بیندازند.

 

 

2- مجریان این شبکه با جملاتی قریب به این مضمون که (این عمل اگر هم از علی[ع] صادر شده باشد اشتباه است و نباید به آن استناد کرد و آن را الگو قرار داد) و یا اینکه (علی[ع] هم انسان بود و اشتباه می‎کرد) ظاهرا داعش را تخریب می‎کنند، ولی هجمه اصلی‌شان متوجه حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام است.

آن‎ها از این طریق هم به أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) توهین می‎کنند و -معاذالله- ایشان را ظالم جلوه می‎دهند، هم از آن حضرت سلب عصمت می‎کنند.

 

تریبون‎های وهابی اگر خطایی در گوشه‎ای از یک متن مخدوش تاریخی به أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نسبت داده شده باشد، به‎صورت همه‎جانبه و شوق‎مندانه به استقبالش رفته و آن را بزرگ می‎کنند، اما کوچکترین شبهه نسبت به مقدسات وهابیت را برنمی‌تابند و هرطور که می‎توانند برایش توجیه می‎تراشند.

یا اگر مدحی در متون دینی و تاریخی از أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) گفته شود که دلالت بر برتری حضرت بر سایر صحابه داشته باشد، آن را با بهانه‎هایی همچون ضعف سند و ضعف راوی و... با تمام قوا تخطئه می‎کنند. آیا این‎ها بغض نسبت به خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نیست؟

 

 

3- اما موضوع اصلی، افسانه "عبدالله بن سبأ" است:

در بعضی کتب تاریخی نقل شده است که این فرد یهودی بود و بعد مسلمان شد و أمیرالمؤمنین (سلام الله علیه) را "خدا" خواند و حضرت هم او را توبه داد و وقتی توبه نکرد، او را به همراه 70 نفر از همفکرانش آتش زد.

در حقیقت، این داستان تاریخی مستمسکی برای تخریب شیعه بوده است و پیروان تفکر سلفی-وهابی به طرق مختلف، شیعه و شیعگی را به این فرد نسبت داده و می‎دهند و به این ترتیب واقعیتی به نام "شیعه" را از مذاهب اسلام جدا دانسته و فرقه‎ای جعلی معرفی می‎کنند!

 

اما در مورد اینکه این داستان ساختگی است و یا حقیقت دارد، کاربران محترم را ارجاع می‎دهیم به کتاب مفیدی از مرحوم "علامه عسکری" با عنوان "افسانه عبدالله بن سبأ" که ایشان در این کتاب سه جلدی به دلایل افسانه‎ای و جعلی بودن داستان عبدالله بن سبأ پرداخته‎اند.

 

برای دریافت خلاصه‎ای از این کتاب، به اینجا مراجعه کنید.


- لینک کوتاه این مطلب

» جام
تاریخ انتشار:20 بهمن 1393 - 1:31

نظر شما...
    • محمد زمانی

      عقیل بی عقل ابتدا ثابت کنید عبدالله سبادر تاریخ وجود داشته
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد