واتیکان: نتیجه همه‌پرسی ازدواج همجنس‌گرایان در ایرلند شکستی برای بشریت است

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مقام دوم واتیکان با اشاره به برگزاری همه‌پرسی برای ازدواج همجنس‌گرایان نتیجه آن را شکستی برای بشریت خواند.


یکی از مقامات ارشد واتیکان با قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان در ایرلند نتیجه این همه‌پرسی را شکستی برای بشریت عنوان کرد.
به نوشته گاردین، «پیترو پارولین» کاردینال عالی‌رتبه واتیکان ضمن اشاره به برگزاری همه‌پرسی برای ازدواج همجنس‌گرایان در ایرلند مراتب ناراحتی خود را از نتیجه این همه‌پرسی ابراز کرده و گفت «کلیسا باید به این واقعیت در موضوع تبلیغ مسیحیت توجه داشته باشد.»
کاردینال واتیکان سه‌شنبه شب (شب گذشته) خاطر نشان کرد «من فکر می‌کنم نمی‌توان تنها از شکست برای اصول مسیحیت سخن گفت بلکه شکستی برای بشریت است.»
ایرلند دومین کشوریست که ازدواج هم‌جنس‌گرایان را رسما و از طریق برگزاری همه‌پرسی به تصویب می‌رساند. این همه‌پرسی در ایرلند توانست اکثریت آراء را کسب کند و امکان قانونی کردن ازدواج هم‌جنس‌گرایان را فراهم نماید.
نتیجه این همه‌پرسی در ایرلند نشان می‌دهد چطور نسل جوان ایرلند،‌ کشوری که پیش از این همواره جامعه‌ای کاتولیک بود، تغییر رویه دادند.
مردم ایرلند روز جمعه گذشته به منظور شرکت در همه‌پرسی در خصوص ازدواج همجنس‌گرایان در این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند و 62 درصد شرکت کنندگان به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان رای مثبت دادند.
برگزاری این همه‌پرسی در ایرلند که اکثریت آنها را کاتولیک‌ها و طرفداران این مذهب تشکیل داده‌اند و همجنس‌گرایی در آن از سال 1993 تاکنون یک جرم تلقی می‌شود، تحولی عظیم محسوب می‌شود.
روز گذشته شماری از اسقف‌های کاتولیک و پروتستان ایرلند با ارسال نامه‌های جداگانه برای پارلمان، خواستار مخالفت نمایندگان با قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان شدند.



- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:6 خرداد 1394 - 19:58

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد