وظایف پنج گانه منتظران مصلح جهانی

(بسم الله الرحمن الرحیم)

وظایف پنجگانه منظران امام زمان(عج)

http://meboragh.ir/wp-content/uploads/2013/06/943abasaleh6.jpg

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگویی ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج)، با بیان این که بهترین اعمال در پیش خداوند متعال انتظار فرج است، اظهار داشت: در تفکر اهل تشیع و تسنن انتظار منجی عالم بشریت به عنوان یک اصل قطعی پذیرفته شده، و در آیین دینی شیعیان از مقوله انتظار به عنوان یکی از برترین اعمال یاد شده است.

شناخت و معرفت به امام زمان(عج)

وی به بیان وظایف منتظران مصلح جهانی حضرت مهدی موعود(عج) اشاره کرد و گفت: در درجه اول مهمترین وظیفه برای یک منتظر واقعی، "شناخت امام زمان خویش” براى کسب معرفت نسبت به وجود مقدس این امام است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، در ادامه با بیان این که عدم شناخت انسان از حجت خدا، سبب عدم درک وظیفه اصلی یک مؤمن یعنی انتظار برای ظهور مصلح جهانی، می شود، تصریح کرد: بنا به حدیث شریف «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهً جاهِلِیَّهً»، هرکس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است؛ پس باید تلاش کرد تا با اخلاص نیت و تلاش برای درک اهداف ظهور منجی عالم بشریت، معرفت خویش نسبت به امام زمان(عج) را بالا برد.

دوری از رذائل اخلاقی

امام جمعه باغملک، "تهذیب نفس، کسب فضایل اخلاقى و دوری از رذائل” را دومین ویژگی منتظر واقعی آقا امام زمان(عج) برشمرد و افزود: منتظر واقعى، همواره در تلاش برای کسب فضایل اخلاقى و دور شدن از رذائل است تا بدین صورت قلب آقا امام زمان(عج) را از خود راضی نگه دارد.

خودسازی اجتماعی

این کارشناس فرهنگی، با تأکید بر این که "خودسازی اجتماعی”، دیگر وظیفه منتظر مصلح جهانی است، بیان داشت: طلاب و روحانیون که پرچم داران اسلام هستند، باید نسبت به این وظیفه مهم فعال بوده و دیگران را در این خصوص تشویق کنند؛ چراکه برای داشتن جامعه ای مهدوی باید ابتدا آن را به سوی آرمان های نظام اسلامی سوق داد.

ولایتمداری

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با بیان تأکید بر این که "تبعیت محض از ولایت فقیه” به عنوان یکی از مهمترین وظایف منتظران است، گفت: امروزه اداره حکوت اسلامی بر عهده ولی فقیه است؛ پس باید با اطاعت کامل از سخنان و رهنمودهای ایشان، جامعه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

دعا برای سلامتی امام زمان(عج)

وی در پایان، "دعا براى سلامتى امام زمان(عج)” را وظیفه منتظران آن حضرت خواند و گفت: منتظران واقعی آن دسته از افرادی هستند که ضمن دوری از گناه و معصیت، برای سلامتی حضرت و نزدیک شدن ظهورش دعا می کنند تا إن شاءالله به همین زودی شاهد برپایی حکومت عدل جهانی باشیم

منبع:حوزه

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:26 خرداد 1394 - 9:50
دسته : اخبار - مهدویت

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد