«کاکتوس»؛ روایتی نمادین از بی اعتمادی به آمریکا+فیلم

(بسم الله الرحمن الرحیم)

«کاکتوس» از آثار ارسالی برای نهضت مردمی فیلمسازی آماتور با موضوع حق هسته ای است که به شیوه ­ای نمادین دلیل بی ­اعتمادی به آمریکا را به تصویر می­ کشد.


بعد از اعلام فراخوان نهضت مردمی فیلم­سازی آماتور با موضوع حق هسته­‌ای، آثاری خلاقانه و متفاوت برای دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شد که فیلمسازانی جوان با آشنایی‌های اولیه­ فیلمسازی اقدام به ساخت آن کرده بودند و از ویژگی­‌های این آثار صراحت بیان در عین سادگی فرم است.

«کاکتوس» دومین اثر ایوب حسین‌­سنگی، نمونه­‌ای از این فیلم­‌هاست که به شیوه­‌ای نمادین دلیل بی­ اعتمادی به آمریکا را به تصویر می­‌کشد.

کارگردان جوان این فیلم می­‌گوید ایده آن را از این جمله مقام معظم رهبری گرفته است که فرمودند: «ما دولت ایالات متحده آمریکا را دولتی غیر قابل اعتماد می­‌دانیم» و کاکتوس را که واقعاً گل می­‌دهد و در ظاهر زیبایی دارد اما ماهیتش به گونه­‌ای دیگر است، به عنوان نماد بی اعتمادی به استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا گرفتم.

در فیلم شبیه به عبارتی که حضرت آقا فرمودند :«پنجه­ چدنی زیر دستکش مخملی» می­‌بینیم که هدیه‌ای که فرد آمریکایی در برابر دریافت دستاوردهای هسته­‌ای ما می­‌دهد ظاهراً زیبایی دارد اما زیر آن کاکتوسی پر از تیغ وجود دارد.

در این فیلم دست فرد آمریکایی نیز با دستکش نشان داده می­‌شود که آن عبارت حضرت آقا را هم در ذهن زنده کند.

این فیلم در جشنواره بین‌المللی مرگ بر آمریکا به عنوان اثر برگزیده حائز دریافت تندیس و جایزه رتبه سوم این جشنواره شده است.

در ادامه می‌توانید فیلم کوتاه «کاکتوس» را ببینید:


دانلود

- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:6 تیر 1394 - 18:06

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد