آیت‌الله مکارم شیرازی: برخی افراد نادان به‌دنبال سیاسی جلوه‌ دادن حوزه‌های علمیه هستند

(بسم الله الرحمن الرحیم)
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی نادانان می‌خواهند بگویند حوزه‌های علمیه سیاسی شده‌اند،‌ گفت: حوزه‌های علمیه و نظام حامی یکدیگر هستند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی دقایقی پیش در دیدار با اساتید و نخبگان بسیجی سطوح عالیه حوزه‌های علمیه که در محل دفتر وی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس مذهب تشیع اظهار داشت: شما اساتید بسیجی در حوزه‌های علمیه شاگردان امام صادق (ع) هستید که این افتخاری برای شما است.

وی تصریح کرد: اساتید حوزه‌های علمیه نقش مهمی هم در حوزه‌های علمیه و هم در مسائل مهم مربوط به نظام دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جوانی انسان، سلامت، توفیق برای تدریس در حوزه‌های علمیه و همچنین زندگی در نظام جمهوری اسلامی از نسیم‌های سعادت است، خاطر نشان کرد: امروز هر کتابی از کتاب‌های سنی و شیعه را باز می‌کنیم قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) را می‌بینیم زیرا امام صادق و امام باقر (ع) در شرایطی امامت می‌کردند که حکومت بنی‌امیه برچیده شده و بنی‌عباس نیز وقت لازم برای مبارزه با این امامان را نداشت لذا ایشان از این فرصت استفاده کرده و 4 هزار شاگرد تربیت کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه این استفاده از فرصت در ائمه دیگر نیز وجود داشته است، یادآور شد: یکی از دلایل پذیرش ولایت‌عهدی امام رضا (ع) استفاده از شرایط دربار مأمون بود که همانند رسانه اخبار را پخش می‌کردند.

وی ادامه داد: با این شرایط در زمان امام رضا (ع) دربار مأمون تبدیل به محیطی برای بحث‌های عقیدتی شد.

این مرجع تقلید متذکر شد: اگر امام صادق و امام باقر (ع) به سمت پایه‌های اصول دین رفتند امام رضا (ع) به سمت تقویت پایه‌های عقیدتی رفت.

وی تأکید کرد: نظام اسلامی ما مستقر، پابرجا، قوی و راسخ بوده که این مسائل یک فرصت برای پیشرفت برنامه‌های اهل بیت (ع) است که حوزه‌های علمیه نیز باید از این فرصت حداکثر استفاده را کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی متذکر شد: ما می‌توانیم با برگزاری کنگره، همایش و ارسال مبلغ نسبت به پیشرفت برنامه اهل بیت (ع) استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه در اسلام باید بسیج باشند منتهی اساتید بسیجی در خط مقدم حلقه اتصال نظام و حوزه‌های علمیه قرار دارند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه شما باید طوری رفتار کنید که بهانه به دست برخی مخالفین یا نادانان نیفتد که بگویند حوزه‌های علمیه می‌خواهند سیاسی شوند، بلکه حوزه‌های علمیه حامی نظام و نظام نیز حامی حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با تأکید بر اینکه اساتید بسیجی باید در میان سایر اساتید بدرخشند، متذکر شد: صاحبان دست‌های پربرکت در صف اساتید بسیجی هستند.


- لینک کوتاه این مطلب

» فارس
تاریخ انتشار:21 مرداد 1394 - 2:08

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد