چرا پوشش دختران تهرانی اينگونه شد؟!

(بسم الله الرحمن الرحیم)

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پژوهش‌ الگوهای اکتشافی پیش‌بینی کننده سبک پوششی دختران و زنان تهرانی، در مورد نتایج آن، گفت: دختران با پوشش نامناسب درمقایسه با دختران دارای پوشش مناسب، نگرش لذت طلبانه به زندگی داشته و عاقبت گرایی در آنها ضعیف است.

دختران ایرانی و حجاب

 

محمد تقی حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح پژوهش "الگوهای اکتشافی پیش‌بینی کننده سبک پوشش دختران و زنان تهرانی"، اظهارکرد: نشست این پژوهش با هدف و ضرورت بررسی اهمیت حجاب و کشف و شناسایی عوامل و متغیرهای مهم درگیر و تعیین کننده با رفتارهای پوششی زنان و دختران تهرانی در موقعیت‌های مختلف، امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

 

وی افزود: جامعه آماری این پژوهش ۱۰۰ نفر در مناطق ۲۰ گانه آموزش و پرورش شهر تهران است که انتخاب آنها بر اساس الگوی توزیع ویژگی‌های جمعیت شناسی زنان و دختران تهرانی انجام گرفته است.

 

حسن‌زاده در ادامه این گفت‌وگو به نتایج این پژوهش اشاره و اظهار کرد: نتایج این پژوهش نشان‌دهنده این است که دختران و زنان با پوشش نامناسب در مقایسه با دختران و زنان با پوشش مناسب نسبت به روابط محرم و نامحرم نگرش سهل‌گیرانه‌تر به این معنی که دارای تفسیری فرضی از الگوی نگرش به زندگی مدرن و غیر سنتی در انتخاب نوع پوشش برخوردارند.

 

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در مورد عقاید دختران و زنان دارای پوشش نامناسب با توجه به نتایج این پژوهش، عنوان کرد: این گروه از رسانه‌هایی همچون ماهواره و مجلات خارجی به طور جد استفاده می‌کنند و از گرایش مذهبی کمتری برخوردارند.

 

دختران و زنان دارای پوشش نامناسب تمایلات خودشیفتگی دارند.

 

وی در مورد دیگر عقاید دختران و زنان دارای پوشش نامناسب، گفت: این گروه همچنین از تمایلات خودشیفتگی برخوردارند، رضایت جنسیتی و ظاهری بیشتری دارند و نارضایتی بیشتری از خانواده ابراز می‌کنند.

 

حسن‌زاده در یک نگاه کلی در مورد متغیرهای این پژوهش و روابط معنادارش با وضعیت پوشش دختران و زنان، بیان کرد: متغیرهای جمعیت شناختی مانند سن و منطقه سکونت، متغیرهای خانوادگی مانند رضایت از خانواده و سبک تربیتی از مهم‌ترین متغیرهایی بوده‌اند که روابط معناداری با وضعیت پوشش دختران و زنان پوششی نامناسب دارند.

 

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: متغیر جهت‌گیری مذهبی در زندگی و کاربرد مذهب در زندگی یکی از متغیرهای بسیار با اهمیت در تمام سطوح این کار پژوهشی است.


- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:15 اسفند 1391 - 11:27

نظر شما...
    • باران

      سلام
      خدا قوت
      از کشف سایت توپ شما مسرورم

      قدم رنجه فرمایید نظر هم بدید
      http://baran713.blogfa.com/

      یاعلی
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد