ويژگی های ياران امام زمان (عج)

(بسم الله الرحمن الرحیم)
بیانات مقام معظم رهبری :

دوران غيبت، دوران جدايى حق از باطل
 

قبل از دوران مهدى موعود، آسايش و راحتى و راحتى طلبى و عافيت نيست. در روايات «والله لتمحصن و الله لتغربلن » است. به شدت امتحان مى‏شويد، فشار داده مى‏شويد. امتحان در كجا و چه زمانى است ؟ آن وقتى كه ميدان مجاهدتى هست.(1)
ايام غيبت ، دوران امتحان و مجاهدت و سازندگى ياران امام
قبل از ظهور مهدى موعود در ميدان مجاهدت انسان‏هاى پاك امتحان مى‏شوند. در كوره‏هاى آزمايش وارد مى‏شوند و سربلند بيرون مى‏آيند و جهان به دوران آرمانى و هدفى مهدى موعود (ارواحنا فداه )روز به روز نزديكتر مى‏شود. اين آن اميد بزرگ است.(2)

ويژگى‏ها ی ياران امام مهدي (ع)
 

احساس سربازى امام عصر (عج) ، عامل رضايت ولى حق
 

اميدوارم كه پروردگار عالم ، به شما تفضل كند و وجود مقدس ولى‏عصر (ارواحنا فداه ) از شما راضى باشد. هر جا هستيد - چه در دانشگاه و حوزه علميه و مدارس گوناگون و چه در بازار و كارخانه‏ها و پادگان‏ها و روستاها و شهرها - احساس كنيد كه سرباز وجود مقدس ولى‏عصر (ارواحنا فداه ) هستيد. براى آن بزرگوار كار كنيد و از خداى متعال هم توفيق و كمك بخواهيد . (3)

خصوصيات ياران حضرت مهدى(عج) در دوران غيبت و ظهور
 

شما سرباز امام زمان و پشتوانه‏ى اسلاميد. تقوا، تواضع ، فروتنى و گذشت در برابر ضعفا و مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران از صفات سربازان امام عصر مى‏باشد. جامه‏ى تقوا بر تن كنيد و در برابر ديگران پيوسته فروتن و بزرگوار باشيد تا وجودتان موجب آرامش خاطر محرومان و مستضعفان شود.(4)

قدرت الهى امام عصر(عج)براى مقابله با ستمگران
 

امام زمان ) ارواحنا فداه( با اقتدار و قدرت و تكيه بر توانايى‏اى كه ايمان والاى خود و ايمان پيروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت كرده است، گريبان ستمگران عالم را مى‏گيرد و كاخ‏هاى ستم را ويران مى‏كند. (5)

پى نوشت ها :
2 و 1- در اجتماع بزرگ مردم قم در سالروز ميلاد حضرت مهدى (عج)، 30/11/70
3- در ديدار فرماندهان نواحى، پايگاهها و گردانهاى بسيج سراسر كشور به مناسبت هفته بسيج، 8/9/84
4- در پيامى به مناسبت هفته بسيج جمهورى اسلامى ،6/9/62
5- در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نيمه شعبان در مصلاى تهران، 30/7/1381

- لینک کوتاه این مطلب

تاریخ انتشار:21 مرداد 1394 - 2:19

نظر شما...
ورود به نسخه موبایل سایت عــــهــــد